Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Centralizovaná diagnostika elektrických a elektronických zařízení v automobilu, testování vstřikovacích ventilů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03130003" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03130003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Centralised Diagnostics of Electronic and Electric Equipment in Vehicles, Inject Valves Testing Method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper proposes a diagnostic method that deals with obtaining diagnostic information on parts of engine systems. Today's diagnostic systems used in vehicles are based on separate diagnostic subsystems for each electronic or electric device. The basicidea of the project is to develop a diagnostic method to cover all functional systems. The proposed method would expedite the overall testing time and bring other significant advantages such as savings on test equipment. The fundamental idea is that bothelectronic and electric devices in a vehicle have a relationship to communication control busses. Also each device can be described as an electrical consumer with its typical power consumption characteristics. Hence, the proposed diagnostic method is based on investigating transient profile on power lines of a tested device whilst changing its state from off to on. The image processing is then applied to analyze the gained signal.

  • Název v anglickém jazyce

    Centralised Diagnostics of Electronic and Electric Equipment in Vehicles, Inject Valves Testing Method

  • Popis výsledku anglicky

    The paper proposes a diagnostic method that deals with obtaining diagnostic information on parts of engine systems. Today's diagnostic systems used in vehicles are based on separate diagnostic subsystems for each electronic or electric device. The basicidea of the project is to develop a diagnostic method to cover all functional systems. The proposed method would expedite the overall testing time and bring other significant advantages such as savings on test equipment. The fundamental idea is that bothelectronic and electric devices in a vehicle have a relationship to communication control busses. Also each device can be described as an electrical consumer with its typical power consumption characteristics. Hence, the proposed diagnostic method is based on investigating transient profile on power lines of a tested device whilst changing its state from off to on. The image processing is then applied to analyze the gained signal.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Measurement 2007 - Proceedings of 6th International Conference on Measurement

  • ISBN

    978-80-969672-0-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    247-250

  • Název nakladatele

    Institute of Measurement Science of the SAS

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    20. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku