Centralizovaná diagnostika elektrických a elektronických zařízení v automobilu, testování vstřikovacích ventilů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03130003" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03130003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Centralised Diagnostics of Electronic and Electric Equipment in Vehicles, Inject Valves Testing Method
Popis výsledku v původním jazyce
The paper proposes a diagnostic method that deals with obtaining diagnostic information on parts of engine systems. Today's diagnostic systems used in vehicles are based on separate diagnostic subsystems for each electronic or electric device. The basicidea of the project is to develop a diagnostic method to cover all functional systems. The proposed method would expedite the overall testing time and bring other significant advantages such as savings on test equipment. The fundamental idea is that bothelectronic and electric devices in a vehicle have a relationship to communication control busses. Also each device can be described as an electrical consumer with its typical power consumption characteristics. Hence, the proposed diagnostic method is based on investigating transient profile on power lines of a tested device whilst changing its state from off to on. The image processing is then applied to analyze the gained signal.
Název v anglickém jazyce
Centralised Diagnostics of Electronic and Electric Equipment in Vehicles, Inject Valves Testing Method
Popis výsledku anglicky
The paper proposes a diagnostic method that deals with obtaining diagnostic information on parts of engine systems. Today's diagnostic systems used in vehicles are based on separate diagnostic subsystems for each electronic or electric device. The basicidea of the project is to develop a diagnostic method to cover all functional systems. The proposed method would expedite the overall testing time and bring other significant advantages such as savings on test equipment. The fundamental idea is that bothelectronic and electric devices in a vehicle have a relationship to communication control busses. Also each device can be described as an electrical consumer with its typical power consumption characteristics. Hence, the proposed diagnostic method is based on investigating transient profile on power lines of a tested device whilst changing its state from off to on. The image processing is then applied to analyze the gained signal.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Measurement 2007 - Proceedings of 6th International Conference on Measurement
ISBN
978-80-969672-0-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
247-250
Název nakladatele
Institute of Measurement Science of the SAS
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
20. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—