Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elektromagnetická kompatibilita maticového měniče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F06%3A03126304" target="_blank" >RIV/68407700:21230/06:03126304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Electromagnetic Compatibility of Matrix Converter System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Matrix converters have attracted an amount of interest over the past 25 years already, but they find time after time once again new utilisation. The presented paper deals with the recent concept of hybrid and power splitting traction drive systems. Special attention is paid to electric power splitting. In the investigated system a traction induction motor is employed. The matrix converter realised on the base of new progressive semiconductor elements is used to treat the electrically transmitted part ofthe whole drive energy. This solution is advantageous with regard to the reactive component reduction. The special digital control system consisting of two personal computers is used for the realised test bed. The matrix converter IGBTs are controlled by means of the designed indirect pulse width modulation method.

  • Název v anglickém jazyce

    Electromagnetic Compatibility of Matrix Converter System

  • Popis výsledku anglicky

    Matrix converters have attracted an amount of interest over the past 25 years already, but they find time after time once again new utilisation. The presented paper deals with the recent concept of hybrid and power splitting traction drive systems. Special attention is paid to electric power splitting. In the investigated system a traction induction motor is employed. The matrix converter realised on the base of new progressive semiconductor elements is used to treat the electrically transmitted part ofthe whole drive energy. This solution is advantageous with regard to the reactive component reduction. The special digital control system consisting of two personal computers is used for the realised test bed. The matrix converter IGBTs are controlled by means of the designed indirect pulse width modulation method.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Radioengineering

  • ISSN

    1210-2512

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    58-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus