Ověřování platnosti modelu lineárního spalovacího motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03130856" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03130856 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Validation of the Linear Combustion Engine Model
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes validation of the linear combustion engine model and algorithm design of air/fuel ratio control for this type of engine. Linear combustion engine transforms chemical energy of hydrocarbon fuel to electric energy. Main parts of the engine are linear motor-generator and two opposite cylinders. All these parts are situated in one line. There is no rotating but only linear motion. A big benefit of this engines's concept is its mechanic simplicity which leads to high lifetime. The possible application of the linear combustion engine is in hybrid vehicles as a power unit. Model is firstly validated with a prototype of the linear combustion engine and then is used for developing and testing of algorithms for air fuel ratio control.
Název v anglickém jazyce
Validation of the Linear Combustion Engine Model
Popis výsledku anglicky
This paper describes validation of the linear combustion engine model and algorithm design of air/fuel ratio control for this type of engine. Linear combustion engine transforms chemical energy of hydrocarbon fuel to electric energy. Main parts of the engine are linear motor-generator and two opposite cylinders. All these parts are situated in one line. There is no rotating but only linear motion. A big benefit of this engines's concept is its mechanic simplicity which leads to high lifetime. The possible application of the linear combustion engine is in hybrid vehicles as a power unit. Model is firstly validated with a prototype of the linear combustion engine and then is used for developing and testing of algorithms for air fuel ratio control.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 16th Interantional Conference of Process Control 2007
ISBN
978-80-227-2677-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Štrbské Pleso
Datum konání akce
11. 6. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—