Globalni osvetlovani pomoci rozsirovani energie fotonovych drah
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03133076" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03133076 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Global Illumination using Photon Ray Splatting
Popis výsledku v původním jazyce
We present a novel framework for efficiently computing the indirect illumination in diffuse and moderately glossy scenes using density estimation techniques. Many existing global illumination approaches either quickly compute an overly approximate solution or orders of magnitude more slowly compute high-quality results for the indirect illumination. The proposed method improves photon density estimation and leads to significantly better visual quality in particular for complex geometry, while only s lightly increasing the computation time. We perform direct splatting of photon rays, which allows us to use simpler search data structures. Our novel li ghting computation combines photon splatting and density estimation. Since the density estimation is carried out in ray space rather than on surfaces, as in the commonly used photon mapping algorithm, the results are more robust against geometrically incurred sources of bias.
Název v anglickém jazyce
Global Illumination using Photon Ray Splatting
Popis výsledku anglicky
We present a novel framework for efficiently computing the indirect illumination in diffuse and moderately glossy scenes using density estimation techniques. Many existing global illumination approaches either quickly compute an overly approximate solution or orders of magnitude more slowly compute high-quality results for the indirect illumination. The proposed method improves photon density estimation and leads to significantly better visual quality in particular for complex geometry, while only s lightly increasing the computation time. We perform direct splatting of photon rays, which allows us to use simpler search data structures. Our novel li ghting computation combines photon splatting and density estimation. Since the density estimation is carried out in ray space rather than on surfaces, as in the commonly used photon mapping algorithm, the results are more robust against geometrically incurred sources of bias.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computer Graphics Forum
ISSN
0167-7055
e-ISSN
—
Svazek periodika
2007
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
503-513
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—