Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Globalni osvetlovani pomoci rozsirovani energie fotonovych drah

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03133076" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03133076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Global Illumination using Photon Ray Splatting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a novel framework for efficiently computing the indirect illumination in diffuse and moderately glossy scenes using density estimation techniques. Many existing global illumination approaches either quickly compute an overly approximate solution or orders of magnitude more slowly compute high-quality results for the indirect illumination. The proposed method improves photon density estimation and leads to significantly better visual quality in particular for complex geometry, while only s lightly increasing the computation time. We perform direct splatting of photon rays, which allows us to use simpler search data structures. Our novel li ghting computation combines photon splatting and density estimation. Since the density estimation is carried out in ray space rather than on surfaces, as in the commonly used photon mapping algorithm, the results are more robust against geometrically incurred sources of bias.

  • Název v anglickém jazyce

    Global Illumination using Photon Ray Splatting

  • Popis výsledku anglicky

    We present a novel framework for efficiently computing the indirect illumination in diffuse and moderately glossy scenes using density estimation techniques. Many existing global illumination approaches either quickly compute an overly approximate solution or orders of magnitude more slowly compute high-quality results for the indirect illumination. The proposed method improves photon density estimation and leads to significantly better visual quality in particular for complex geometry, while only s lightly increasing the computation time. We perform direct splatting of photon rays, which allows us to use simpler search data structures. Our novel li ghting computation combines photon splatting and density estimation. Since the density estimation is carried out in ray space rather than on surfaces, as in the commonly used photon mapping algorithm, the results are more robust against geometrically incurred sources of bias.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computer Graphics Forum

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    503-513

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus