Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efektivní architektura programů distribuovaného řídicího počítače trakčního vozidla využívající DMA komunikačních kanálů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03135589" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03135589 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficient System Software Architecture of Traction Vehicle Distributed Control Computer Using DMA Communication Channels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The principles of system design and software architecture of the distributed network control computer (DNCC) of a traction vehicle are presented. The system design is based on such criteria as functionality, reliability and maintainability. To reach these properties special emphasis is placed on correct and optimal system functions partition among distributed computer nodes to be minimized the overall communication overhead and on minimizing the hardware parts of the system and moving maximum of functions into the software. As an example of such design task the DNCC of an electric locomotive is introduced. The vehicle DNCC is organized as a local computer network with master-slave node access method with dual serial bus. The network communication services are uniformly used in all nodes to support reliable transfer of the process data. The communication overhead is minimized using exclusively DMA transfer method.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficient System Software Architecture of Traction Vehicle Distributed Control Computer Using DMA Communication Channels

  • Popis výsledku anglicky

    The principles of system design and software architecture of the distributed network control computer (DNCC) of a traction vehicle are presented. The system design is based on such criteria as functionality, reliability and maintainability. To reach these properties special emphasis is placed on correct and optimal system functions partition among distributed computer nodes to be minimized the overall communication overhead and on minimizing the hardware parts of the system and moving maximum of functions into the software. As an example of such design task the DNCC of an electric locomotive is introduced. The vehicle DNCC is organized as a local computer network with master-slave node access method with dual serial bus. The network communication services are uniformly used in all nodes to support reliable transfer of the process data. The communication overhead is minimized using exclusively DMA transfer method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Electrical Drives and Power Electronics

  • ISBN

    978-80-8073-868-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technical University of Košice

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    The High Tatras

  • Datum konání akce

    24. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku