Efektivní architektura programů distribuovaného řídicího počítače trakčního vozidla využívající DMA komunikačních kanálů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03135589" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03135589 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Efficient System Software Architecture of Traction Vehicle Distributed Control Computer Using DMA Communication Channels
Popis výsledku v původním jazyce
The principles of system design and software architecture of the distributed network control computer (DNCC) of a traction vehicle are presented. The system design is based on such criteria as functionality, reliability and maintainability. To reach these properties special emphasis is placed on correct and optimal system functions partition among distributed computer nodes to be minimized the overall communication overhead and on minimizing the hardware parts of the system and moving maximum of functions into the software. As an example of such design task the DNCC of an electric locomotive is introduced. The vehicle DNCC is organized as a local computer network with master-slave node access method with dual serial bus. The network communication services are uniformly used in all nodes to support reliable transfer of the process data. The communication overhead is minimized using exclusively DMA transfer method.
Název v anglickém jazyce
Efficient System Software Architecture of Traction Vehicle Distributed Control Computer Using DMA Communication Channels
Popis výsledku anglicky
The principles of system design and software architecture of the distributed network control computer (DNCC) of a traction vehicle are presented. The system design is based on such criteria as functionality, reliability and maintainability. To reach these properties special emphasis is placed on correct and optimal system functions partition among distributed computer nodes to be minimized the overall communication overhead and on minimizing the hardware parts of the system and moving maximum of functions into the software. As an example of such design task the DNCC of an electric locomotive is introduced. The vehicle DNCC is organized as a local computer network with master-slave node access method with dual serial bus. The network communication services are uniformly used in all nodes to support reliable transfer of the process data. The communication overhead is minimized using exclusively DMA transfer method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Electrical Drives and Power Electronics
ISBN
978-80-8073-868-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technical University of Košice
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
The High Tatras
Datum konání akce
24. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—