Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Traction Vehicle Distributed Control Computer System Architecture with Auto Reconfiguration Features and Extended DMA Support

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A00148723" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:00148723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Traction Vehicle Distributed Control Computer System Architecture with Auto Reconfiguration Features and Extended DMA Support

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The system design principles and hardware and software architecture of the distributed network control computer (DNCC) of a traction vehicle are presented. The system design is based on such criteria as functionality, reliability and maintainability. Thenumber of computer network node types is minimized. Network node scans its physical position inside the network and automatically reconfigures itself to the required function. To get these properties special emphasis is placed on correct and optimal system function partition among distributed computer nodes to minimize the overall communication overhead and to minimize the hardware parts of the system and to move maximum of functions into the software. As an example of such design task the DNCC of an electric locomotive is presented. The DNCC is organized as a local computer network with master-slave node access method with the dual serial bus.

  • Název v anglickém jazyce

    Traction Vehicle Distributed Control Computer System Architecture with Auto Reconfiguration Features and Extended DMA Support

  • Popis výsledku anglicky

    The system design principles and hardware and software architecture of the distributed network control computer (DNCC) of a traction vehicle are presented. The system design is based on such criteria as functionality, reliability and maintainability. Thenumber of computer network node types is minimized. Network node scans its physical position inside the network and automatically reconfigures itself to the required function. To get these properties special emphasis is placed on correct and optimal system function partition among distributed computer nodes to minimize the overall communication overhead and to minimize the hardware parts of the system and to move maximum of functions into the software. As an example of such design task the DNCC of an electric locomotive is presented. The DNCC is organized as a local computer network with master-slave node access method with the dual serial bus.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Power Electronics and Motion Control Conference EPE-PEMC 2008

  • ISBN

    978-1-4244-1741-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    PTETiS

  • Místo vydání

    Poznaň

  • Místo konání akce

    Poznan

  • Datum konání akce

    1. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku