Rozšíření parametrů globálního hodnocení dodavatelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A00147396" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:00147396 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozšíření parametrů globálního hodnocení dodavatelů
Popis výsledku v původním jazyce
Jestliže vzniká situace, kdy nákupní trh není teritoriálně omezen, přicházejí v úvahu při hodnocení dodavatelů další parametry. Jedná se o parametry, které by měly vyjádřit ekonomické, sociální, kulturní a ekologické rozdíly v prostředí, kde se nachází nejvýhodnější dodavatel. Nestačí totiž ohodnocení a porovnání jednotlivých dodavatelů podle klasických parametrů, jako je cena, kvalita, dodací podmínky, služby přidané k nakupovanému produktu, případně další, které jsou dnes běžně používané nejen v praxi, ale uváděny i v teoretických pracích. V následujících odstavcích budou stručně představeny některé klasické parametry hodnocení dodavatelů a v návaznosti na ně pak skupina parametrů, rozšiřujících hodnocení v uvedeném globálním pohledu. Stať je zaměřena i na to, jak pracovat s těmito parametry v případě procesu vyjednávání odběratele s dodavatelem, který má charakter subjektu působícího na globálním trhu.
Název v anglickém jazyce
Extension of the parameters in the global evaluation of suppliers
Popis výsledku anglicky
The article presents a group of non-standard parameters which can be used in companies to correctly evaluate their possible providers which are not necessarily involved in the same market conditions, cultural, social and economical environment like theirbusiness partners. This situation is common in the nowadays global scale economy where the better suppliers of a determined product can or can not be located far away from the buyer and can be influenced by another local conditions. When global marketsare examined, companies have to deal with these non-standard parameters in order to select the suitable possible suppliers before start the negotiation process. The different conditions of the possible suppliers can actually greatly influence the resultof the supplier evaluation process by the buying company. The article also presents the relationship of the traditional and non-traditional parameters in the negotiation process between the buyer and the vendor.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M. Ekonomie a Management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—