Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozšíření parametrů globálního hodnocení dodavatelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A00147396" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:00147396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozšíření parametrů globálního hodnocení dodavatelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jestliže vzniká situace, kdy nákupní trh není teritoriálně omezen, přicházejí v úvahu při hodnocení dodavatelů další parametry. Jedná se o parametry, které by měly vyjádřit ekonomické, sociální, kulturní a ekologické rozdíly v prostředí, kde se nachází nejvýhodnější dodavatel. Nestačí totiž ohodnocení a porovnání jednotlivých dodavatelů podle klasických parametrů, jako je cena, kvalita, dodací podmínky, služby přidané k nakupovanému produktu, případně další, které jsou dnes běžně používané nejen v praxi, ale uváděny i v teoretických pracích. V následujících odstavcích budou stručně představeny některé klasické parametry hodnocení dodavatelů a v návaznosti na ně pak skupina parametrů, rozšiřujících hodnocení v uvedeném globálním pohledu. Stať je zaměřena i na to, jak pracovat s těmito parametry v případě procesu vyjednávání odběratele s dodavatelem, který má charakter subjektu působícího na globálním trhu.

  • Název v anglickém jazyce

    Extension of the parameters in the global evaluation of suppliers

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents a group of non-standard parameters which can be used in companies to correctly evaluate their possible providers which are not necessarily involved in the same market conditions, cultural, social and economical environment like theirbusiness partners. This situation is common in the nowadays global scale economy where the better suppliers of a determined product can or can not be located far away from the buyer and can be influenced by another local conditions. When global marketsare examined, companies have to deal with these non-standard parameters in order to select the suitable possible suppliers before start the negotiation process. The different conditions of the possible suppliers can actually greatly influence the resultof the supplier evaluation process by the buying company. The article also presents the relationship of the traditional and non-traditional parameters in the negotiation process between the buyer and the vendor.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M. Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus