Vzdálené laboratoře a sdílení zdrojů ve výuce řídicích systémů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03146430" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03146430 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Remote Labs and Resource Sharing in Control Systems Education
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a remote lab that serves as a means of a distant-programming environment, which provides users the possibility to use control systems, widely employed in industrial applications. We have reworked the remote lab completely, in line with our long-term experience from previous lab utilisation, while keeping in mind the current trends in mobile computing. Our unique combination of the access-control system, flexible management of the laboratory infrastructure and virtual remote desktopsallows users to work absolutely independently of the place and time. The students can use simulation software (such as a programmable logic controller simulator), as well as remotely control the physical experiments placed in the lab. As a result of ourwork, the users of the lab gain a complex, while still simple-to-use, means to learn and practise on experiments, which would otherwise be inaccessible to them.
Název v anglickém jazyce
Remote Labs and Resource Sharing in Control Systems Education
Popis výsledku anglicky
This paper presents a remote lab that serves as a means of a distant-programming environment, which provides users the possibility to use control systems, widely employed in industrial applications. We have reworked the remote lab completely, in line with our long-term experience from previous lab utilisation, while keeping in mind the current trends in mobile computing. Our unique combination of the access-control system, flexible management of the laboratory infrastructure and virtual remote desktopsallows users to work absolutely independently of the place and time. The students can use simulation software (such as a programmable logic controller simulator), as well as remotely control the physical experiments placed in the lab. As a result of ourwork, the users of the lab gain a complex, while still simple-to-use, means to learn and practise on experiments, which would otherwise be inaccessible to them.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2C06010" target="_blank" >2C06010: Prostředí pro distanční vzdělávání a on-line multimediální výuku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Preprints of the 17th IFAC World Congress
ISBN
978-3-902661-00-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IFAC
Místo vydání
Seoul
Místo konání akce
Seoul
Datum konání akce
6. 7. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—