Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automatické vedení letadla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03146476" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03146476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automatic flight guidance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Flight guidance belongs to the third hierarchical level of automatic flight control which is accomplished by means of flight control systems in both vertical and horizontal plane as well. Flight guidance consists of numerous flight phases or flight modus, this article deals with several of them. The most important flight phase influencing successfulness the whole flight is final approach with its flight modes LOC, GS, which are controlled by means of radio beams of the Instrument Landing System ILS. Information about angular deviation for simulation in both levels is obtained from following figure. RW system of coordinates is transformed from NED system with using initial conditions (course of runway, initial distance between threshold of runway and position of aircraft). The finish phase after leaving of glide slope beam and before aircraft touchdown - FLARE is here solved by two different arts.

  • Název v anglickém jazyce

    Automatic flight guidance

  • Popis výsledku anglicky

    Flight guidance belongs to the third hierarchical level of automatic flight control which is accomplished by means of flight control systems in both vertical and horizontal plane as well. Flight guidance consists of numerous flight phases or flight modus, this article deals with several of them. The most important flight phase influencing successfulness the whole flight is final approach with its flight modes LOC, GS, which are controlled by means of radio beams of the Instrument Landing System ILS. Information about angular deviation for simulation in both levels is obtained from following figure. RW system of coordinates is transformed from NED system with using initial conditions (course of runway, initial distance between threshold of runway and position of aircraft). The finish phase after leaving of glide slope beam and before aircraft touchdown - FLARE is here solved by two different arts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FT-TA3%2F044" target="_blank" >FT-TA3/044: *Modulové řešení systému řízení FLY-BY-WIRE pro lehký proudový letoun.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 8th International Scientific-Technical Conference Process Control 2008

  • ISBN

    978-80-7395-077-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Kouty nad Desnou

  • Datum konání akce

    9. 6. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku