Automatické vedení letadla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03146476" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03146476 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Automatic flight guidance
Popis výsledku v původním jazyce
Flight guidance belongs to the third hierarchical level of automatic flight control which is accomplished by means of flight control systems in both vertical and horizontal plane as well. Flight guidance consists of numerous flight phases or flight modus, this article deals with several of them. The most important flight phase influencing successfulness the whole flight is final approach with its flight modes LOC, GS, which are controlled by means of radio beams of the Instrument Landing System ILS. Information about angular deviation for simulation in both levels is obtained from following figure. RW system of coordinates is transformed from NED system with using initial conditions (course of runway, initial distance between threshold of runway and position of aircraft). The finish phase after leaving of glide slope beam and before aircraft touchdown - FLARE is here solved by two different arts.
Název v anglickém jazyce
Automatic flight guidance
Popis výsledku anglicky
Flight guidance belongs to the third hierarchical level of automatic flight control which is accomplished by means of flight control systems in both vertical and horizontal plane as well. Flight guidance consists of numerous flight phases or flight modus, this article deals with several of them. The most important flight phase influencing successfulness the whole flight is final approach with its flight modes LOC, GS, which are controlled by means of radio beams of the Instrument Landing System ILS. Information about angular deviation for simulation in both levels is obtained from following figure. RW system of coordinates is transformed from NED system with using initial conditions (course of runway, initial distance between threshold of runway and position of aircraft). The finish phase after leaving of glide slope beam and before aircraft touchdown - FLARE is here solved by two different arts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA3%2F044" target="_blank" >FT-TA3/044: *Modulové řešení systému řízení FLY-BY-WIRE pro lehký proudový letoun.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th International Scientific-Technical Conference Process Control 2008
ISBN
978-80-7395-077-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Kouty nad Desnou
Datum konání akce
9. 6. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—