Řídicí jednotka systému aktivního tlumení pérování automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03149751" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03149751 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řídicí jednotka systému aktivního tlumení pérování automobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Řídicí jednotka vznikla jako součást konstrukce experimentálního zařízení sloužícího pro praktické ověřování řídicích algoritmů systému aktivního tlumení pérování automobilu. Elektronická řídicí jednotka je navržena a konstruována s ohledem na řízení síly lineárního elektrického motoru (synchronní stroj 300V/20A, špičková síla cca 2kN) jako akčního členu v uvedeném systému a možnosti rekuperace energie. Řídicí algoritmus (modifikovaný H regulátor) je v prostředí MATLAB/SIMULINK implementován v DSP. Základem řídicí jednotky je inteligentní modul PM50RLB120 od firmy MITSUBISHI. Vinutí lineárního motoru jsou napájena H-můstky s tranzistory IGBT jako spínacími prvky, s pulsní šířkovou modulací. Zapojení H-můstků umožňuje řídit lineární motor jak v motorickém tak i generátorovém režimu. Řízení výstupní síly motoru je založeno na řízení vzájemného úhlu mezi polohou primárního dílu a polem které vytváří sekundární díl.
Název v anglickém jazyce
Control unit of automotive active suspension system
Popis výsledku anglicky
This control unit is the part of the experimental equipment for a practical verification of the automotive active suspension system algorithms. The electronic control unit is designed for power control of the linear electrical motor (synchronous motor 300V/20A, peak power c. 2kN). The motor is used as an actuator of the suspension system with the energy recuperation possibility. The algorithm of control (modified H controller) is implemented in DSP by the MATLAB/SIMULINK. The control unit core containsthe intelligent integrated circuit PM50RLB120. The coils of the electrical motor are connected to the outputs of H-bridges with IGBT transistors, with PWM. The H-bridges made possible motor and generator modes of the linear electrical motor. The motor output power control is based on primary and secondary part relative positions control.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
EUAS-01
Číselná identifikace
—
Technické parametry
300V/25A
Ekonomické parametry
240000,-Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
CTU Prague
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—