Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design And Development Of The Hybrid-electric Vehicle By Achieving The Best Operating Performance And Highest Efficiency

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A00159828" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:00159828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design And Development Of The Hybrid-electric Vehicle By Achieving The Best Operating Performance And Highest Efficiency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of an analysis of the fuel efficiency of a hybrid electric car drive, with an electric power splitter based on a double rotor synchronous permanent magnet generator. The results have been obtained through a precisely determined mathematical model and by simulating the characteristics of all essential values for the entire drive. This work is related to the experimental working stand for electric and hybrid car drive research, which has been developed at the Faculty of Electrical Engineering (FEE) at Czech Technical University (CTU) in Prague.

  • Název v anglickém jazyce

    Design And Development Of The Hybrid-electric Vehicle By Achieving The Best Operating Performance And Highest Efficiency

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of an analysis of the fuel efficiency of a hybrid electric car drive, with an electric power splitter based on a double rotor synchronous permanent magnet generator. The results have been obtained through a precisely determined mathematical model and by simulating the characteristics of all essential values for the entire drive. This work is related to the experimental working stand for electric and hybrid car drive research, which has been developed at the Faculty of Electrical Engineering (FEE) at Czech Technical University (CTU) in Prague.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Mako-Cigre 2009, 6th Conference

  • ISBN

    978-608-4578-00-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    International Council on Large Electric Systems Macedonian National Commitee

  • Místo vydání

    Skopje

  • Místo konání akce

    Ohrid

  • Datum konání akce

    4. 10. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku