Sémantické anotování objektů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A03156430" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:03156430 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Semantic Annotation of Objects
Popis výsledku v původním jazyce
Compared to traditional ways of annotating multimedia resources (textual documents, photographs, audio/video clips etc.) by keywords in form of text fragments, semantic annotations are based on tagging such multimedia resources with meaning of objects (like cultural/historical artifacts) the resource is dealing with. The search for multimedia resources stored in a repository enriched with semantic annotations makes use of an appropriate reasoning algorithm. Knowledge management and Semantic Web communities have developed a number of relevant formalisms and methods. This chapter is motivated by practical experience with authoring of semantic annotations of cultural heritage related resources/objects.
Název v anglickém jazyce
Semantic Annotation of Objects
Popis výsledku anglicky
Compared to traditional ways of annotating multimedia resources (textual documents, photographs, audio/video clips etc.) by keywords in form of text fragments, semantic annotations are based on tagging such multimedia resources with meaning of objects (like cultural/historical artifacts) the resource is dealing with. The search for multimedia resources stored in a repository enriched with semantic annotations makes use of an appropriate reasoning algorithm. Knowledge management and Semantic Web communities have developed a number of relevant formalisms and methods. This chapter is motivated by practical experience with authoring of semantic annotations of cultural heritage related resources/objects.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Handbook of Research on Social Dimensions of Semantic Technology and Web Services
ISBN
978-1-60566-650-1
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Počet stran knihy
1180
Název nakladatele
IGI Global
Místo vydání
Hershey, Pennsylvania
Kód UT WoS kapitoly
—