Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing of CAN Based Automotive Distributed Systems Using a Flexible Set of IP Functions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00165698" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00165698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing of CAN Based Automotive Distributed Systems Using a Flexible Set of IP Functions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An increasing number of Electronic Control Units in passenger cars and high communication traffic have led the car manufacturers to splitting a single CAN network into several dedicated sub-networks running concurrently. Test and evaluation tools for CANbased networks are available for years, but they are mostly focused on test scenarios with up to two CAN networks, often based on the standard CAN hardware with a limited test functionality. They usually rely on the extensive support provided by a PC running a Windows based application software, which in many cases limits accurate test timing, especially when real-time response on the bus events is required. This paper presents a set of three unique instruments (CAN generator, CAN trigger unit, CAN controller) designed in form of IP functions. Arbitrary number of the IP functions can be used in FPGA based test tools supporting real-time test scenarios over "unlimited" number of CAN sub-networks simultaneously.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing of CAN Based Automotive Distributed Systems Using a Flexible Set of IP Functions

  • Popis výsledku anglicky

    An increasing number of Electronic Control Units in passenger cars and high communication traffic have led the car manufacturers to splitting a single CAN network into several dedicated sub-networks running concurrently. Test and evaluation tools for CANbased networks are available for years, but they are mostly focused on test scenarios with up to two CAN networks, often based on the standard CAN hardware with a limited test functionality. They usually rely on the extensive support provided by a PC running a Windows based application software, which in many cases limits accurate test timing, especially when real-time response on the bus events is required. This paper presents a set of three unique instruments (CAN generator, CAN trigger unit, CAN controller) designed in form of IP functions. Arbitrary number of the IP functions can be used in FPGA based test tools supporting real-time test scenarios over "unlimited" number of CAN sub-networks simultaneously.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sensors and Transducers

  • ISSN

    1726-5479

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus