Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-Threaded Real-Time Video Grabber

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00165722" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00165722 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/63839172:_____/10:00006885

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-Threaded Real-Time Video Grabber

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Special applications are developed in the area of virtual reality, multimedia communications and others where combinations of audio, video, 3D data are sent between two (or more) distant users which can interact with these data. A form of so exchanged information usually requires, among others, special forms of presentation. Thus stereoscopic and virtual reality visualization devices are used to present intricately structured information. There are situations where the presented information is to be rendered in real-time and transmitted to the remote user. In this case, the content is presented on a local visualization device (e.g. CAVE) being simultaneously sent to a remote device. The problem is, how to obtain the rendered data for transmission withminimal impact on the rendering and visualization process. In this paper, we present a method how to retrieve video stream from an arbitrary running OpenGL application, capturing every frame with minimal impact on performance.

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-Threaded Real-Time Video Grabber

  • Popis výsledku anglicky

    Special applications are developed in the area of virtual reality, multimedia communications and others where combinations of audio, video, 3D data are sent between two (or more) distant users which can interact with these data. A form of so exchanged information usually requires, among others, special forms of presentation. Thus stereoscopic and virtual reality visualization devices are used to present intricately structured information. There are situations where the presented information is to be rendered in real-time and transmitted to the remote user. In this case, the content is presented on a local visualization device (e.g. CAVE) being simultaneously sent to a remote device. The problem is, how to obtain the rendered data for transmission withminimal impact on the rendering and visualization process. In this paper, we present a method how to retrieve video stream from an arbitrary running OpenGL application, capturing every frame with minimal impact on performance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    WSCG2010 Communication Papers Proceedings

  • ISBN

    978-80-86943-87-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Pilsen

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    1. 2. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku