Multi-Threaded Real-Time Video Grabber
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00165722" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00165722 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/63839172:_____/10:00006885
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multi-Threaded Real-Time Video Grabber
Popis výsledku v původním jazyce
Special applications are developed in the area of virtual reality, multimedia communications and others where combinations of audio, video, 3D data are sent between two (or more) distant users which can interact with these data. A form of so exchanged information usually requires, among others, special forms of presentation. Thus stereoscopic and virtual reality visualization devices are used to present intricately structured information. There are situations where the presented information is to be rendered in real-time and transmitted to the remote user. In this case, the content is presented on a local visualization device (e.g. CAVE) being simultaneously sent to a remote device. The problem is, how to obtain the rendered data for transmission withminimal impact on the rendering and visualization process. In this paper, we present a method how to retrieve video stream from an arbitrary running OpenGL application, capturing every frame with minimal impact on performance.
Název v anglickém jazyce
Multi-Threaded Real-Time Video Grabber
Popis výsledku anglicky
Special applications are developed in the area of virtual reality, multimedia communications and others where combinations of audio, video, 3D data are sent between two (or more) distant users which can interact with these data. A form of so exchanged information usually requires, among others, special forms of presentation. Thus stereoscopic and virtual reality visualization devices are used to present intricately structured information. There are situations where the presented information is to be rendered in real-time and transmitted to the remote user. In this case, the content is presented on a local visualization device (e.g. CAVE) being simultaneously sent to a remote device. The problem is, how to obtain the rendered data for transmission withminimal impact on the rendering and visualization process. In this paper, we present a method how to retrieve video stream from an arbitrary running OpenGL application, capturing every frame with minimal impact on performance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
WSCG2010 Communication Papers Proceedings
ISBN
978-80-86943-87-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of West Bohemia
Místo vydání
Pilsen
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
1. 2. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—