Ray Tracing on a GPU with CUDA - Comparative Study of Three Algorithms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00165738" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00165738 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ray Tracing on a GPU with CUDA - Comparative Study of Three Algorithms
Popis výsledku v původním jazyce
We present a comparative study of ray tracing algorithms implemented on a GPU for three published papers using different spatial data structures evaluated for performance on nine static scenes in walk-through animation. We compare the performance for uniform grids, bounding volume hierarchies (BVHs), and kd-trees evaluated on a GPU for ray casting and Whitted-style ray tracing. We show that performance of ray tracing with BVHs exceeds the performance of ray tracing with kd-trees for coherent rays. Contrary, the ray tracing with kd-trees is faster than that with BVHs for incoherent rays. The performance of ray tracing with uniform grids is slower than both ray tracing with BVHs and kd-trees except for uniformly populated scenes. We show that the performance is highly sensitive to details of implementation on kd-trees.
Název v anglickém jazyce
Ray Tracing on a GPU with CUDA - Comparative Study of Three Algorithms
Popis výsledku anglicky
We present a comparative study of ray tracing algorithms implemented on a GPU for three published papers using different spatial data structures evaluated for performance on nine static scenes in walk-through animation. We compare the performance for uniform grids, bounding volume hierarchies (BVHs), and kd-trees evaluated on a GPU for ray casting and Whitted-style ray tracing. We show that performance of ray tracing with BVHs exceeds the performance of ray tracing with kd-trees for coherent rays. Contrary, the ray tracing with kd-trees is faster than that with BVHs for incoherent rays. The performance of ray tracing with uniform grids is slower than both ray tracing with BVHs and kd-trees except for uniformly populated scenes. We show that the performance is highly sensitive to details of implementation on kd-trees.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
WSCG2010 Communication Papers Proceedings
ISBN
978-80-86943-87-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of West Bohemia
Místo vydání
Pilsen
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
1. 2. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—