Bounding Volume Hierarchies versus Kd-trees on Contemporary Many-Core Architectures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F14%3A00076259" target="_blank" >RIV/00216224:14330/14:00076259 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fi.muni.cz/~xvinkl/publications.html" target="_blank" >http://www.fi.muni.cz/~xvinkl/publications.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2643188.2643196" target="_blank" >10.1145/2643188.2643196</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bounding Volume Hierarchies versus Kd-trees on Contemporary Many-Core Architectures
Popis výsledku v původním jazyce
We present a performance comparison of bounding volume hierarchies and kd-trees for ray tracing on many-core architectures (GPUs). The comparison is focused on rendering times and traversal characteristics on the GPU using data structures that were optimized for maximum performance of tracing rays irrespective of the time needed for their build. We show that for a contemporary GPU architecture (NVIDIA Kepler) bounding volume hierarchies have higher ray tracing performance than kd-trees for simple and moderately complex scenes. Kd-trees, on the other hand, have higher performance for complex scenes, in particular for those with occlusion.
Název v anglickém jazyce
Bounding Volume Hierarchies versus Kd-trees on Contemporary Many-Core Architectures
Popis výsledku anglicky
We present a performance comparison of bounding volume hierarchies and kd-trees for ray tracing on many-core architectures (GPUs). The comparison is focused on rendering times and traversal characteristics on the GPU using data structures that were optimized for maximum performance of tracing rays irrespective of the time needed for their build. We show that for a contemporary GPU architecture (NVIDIA Kepler) bounding volume hierarchies have higher ray tracing performance than kd-trees for simple and moderately complex scenes. Kd-trees, on the other hand, have higher performance for complex scenes, in particular for those with occlusion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LG13010" target="_blank" >LG13010: Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 30th Spring Conference on Computer Graphics
ISBN
9781450330701
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
61-68
Název nakladatele
Comenius University, Bratislava
Místo vydání
Bratislava, Slovakia
Místo konání akce
Smolenice, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—