Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Usage of ITIL for Information Security Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00167170" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00167170 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Usage of ITIL for Information Security Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the paper is analysis of internationally accepted framework ITIL for management of services in ICT. The analysis is focused on relationship between ITIL and management of information security (ISMS - Information Security Management System) and between ITIL and standards ISO/IEC 2700x. The ITIL is complex process oriented framework for IT service management. It is based on the best practices from praxis in ITSM. ITIL is de facto standard in area of ITSM now. There are defined two sub-goals: Analyze the above mentioned areas for usage of ITIL for implementation and improvement of ISMS. Recommend the procedures of analyzed parts of ITIL for implementation and improvement of ISMS. By the management of information security is not meant only areaof security management but also other parts of ICT as configuration management, change management, release management and so on.

  • Název v anglickém jazyce

    The Usage of ITIL for Information Security Management

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the paper is analysis of internationally accepted framework ITIL for management of services in ICT. The analysis is focused on relationship between ITIL and management of information security (ISMS - Information Security Management System) and between ITIL and standards ISO/IEC 2700x. The ITIL is complex process oriented framework for IT service management. It is based on the best practices from praxis in ITSM. ITIL is de facto standard in area of ITSM now. There are defined two sub-goals: Analyze the above mentioned areas for usage of ITIL for implementation and improvement of ISMS. Recommend the procedures of analyzed parts of ITIL for implementation and improvement of ISMS. By the management of information security is not meant only areaof security management but also other parts of ICT as configuration management, change management, release management and so on.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Workshop 2010

  • ISBN

    978-80-01-04513-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 2. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku