Adding Depth to Cartoons Using Sparse Depth (In)equalities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00168103" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00168103 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adding Depth to Cartoons Using Sparse Depth (In)equalities
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a novel interactive approach for adding depth information into hand-drawn cartoon images and animations. In comparison to previous depth assignment techniques our solution requires minimal user effort and enables creation of consistent pop-ups in a matter of seconds. Inspired by perceptual studies we formulate a custom tailored optimization framework that tries to mimic the way that a human reconstructs depth information from a single image. Its key advantage is that it completely avoids inputs requiring knowledge of absolute depth and instead uses a set of sparse depth (in)equalities that are much easier to specify. Since these constraints lead to a solution based on quadratic programming that is time consuming to evaluate we propose a simple approximative algorithm yielding similar results with much lower computational overhead. We demonstrate its usefulness in the context of a cartoon animation production pipeline.
Název v anglickém jazyce
Adding Depth to Cartoons Using Sparse Depth (In)equalities
Popis výsledku anglicky
This paper presents a novel interactive approach for adding depth information into hand-drawn cartoon images and animations. In comparison to previous depth assignment techniques our solution requires minimal user effort and enables creation of consistent pop-ups in a matter of seconds. Inspired by perceptual studies we formulate a custom tailored optimization framework that tries to mimic the way that a human reconstructs depth information from a single image. Its key advantage is that it completely avoids inputs requiring knowledge of absolute depth and instead uses a set of sparse depth (in)equalities that are much easier to specify. Since these constraints lead to a solution based on quadratic programming that is time consuming to evaluate we propose a simple approximative algorithm yielding similar results with much lower computational overhead. We demonstrate its usefulness in the context of a cartoon animation production pipeline.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computer Graphics Forum
ISSN
0167-7055
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000278182500038
EID výsledku v databázi Scopus
—