TexToons: Practical Texture Mapping for Hand-drawn Cartoon Animations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181736" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181736 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TexToons: Practical Texture Mapping for Hand-drawn Cartoon Animations
Popis výsledku v původním jazyce
We present a novel and practical texture mapping algorithm for hand-drawn cartoons that allows the production of visually rich animations with minimal user effort. Unlike previous techniques, our approach works entirely in the 2D domain and does not require the knowledge or creation of a 3D proxy model. Inspired by the fact that the human visual system tends to focus on the most salient features of a scene, which we observe for hand-drawn cartoons are the contours rather than the interior of regions, wecan create the illusion of temporally coherent animation using only rough 2D image registration. This key observation allows us to design a simple yet effective algorithm that significantly reduces the amount of manual labor required to add visually complex detail to an animation, thus enabling efficient cartoon texturing for computer-assisted animation production pipelines. We demonstrate our technique on a variety of input animations as well as provide examples of post-processing oper
Název v anglickém jazyce
TexToons: Practical Texture Mapping for Hand-drawn Cartoon Animations
Popis výsledku anglicky
We present a novel and practical texture mapping algorithm for hand-drawn cartoons that allows the production of visually rich animations with minimal user effort. Unlike previous techniques, our approach works entirely in the 2D domain and does not require the knowledge or creation of a 3D proxy model. Inspired by the fact that the human visual system tends to focus on the most salient features of a scene, which we observe for hand-drawn cartoons are the contours rather than the interior of regions, wecan create the illusion of temporally coherent animation using only rough 2D image registration. This key observation allows us to design a simple yet effective algorithm that significantly reduces the amount of manual labor required to add visually complex detail to an animation, thus enabling efficient cartoon texturing for computer-assisted animation production pipelines. We demonstrate our technique on a variety of input animations as well as provide examples of post-processing oper
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of International Symposium on Non-Photorealistic Animation and Rendering
ISBN
978-1-4503-0907-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
75-83
Název nakladatele
ACM SIGGRAPH
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Vancouver
Datum konání akce
5. 8. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—