Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TexToons: Practical Texture Mapping for Hand-drawn Cartoon Animations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181736" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181736 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TexToons: Practical Texture Mapping for Hand-drawn Cartoon Animations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a novel and practical texture mapping algorithm for hand-drawn cartoons that allows the production of visually rich animations with minimal user effort. Unlike previous techniques, our approach works entirely in the 2D domain and does not require the knowledge or creation of a 3D proxy model. Inspired by the fact that the human visual system tends to focus on the most salient features of a scene, which we observe for hand-drawn cartoons are the contours rather than the interior of regions, wecan create the illusion of temporally coherent animation using only rough 2D image registration. This key observation allows us to design a simple yet effective algorithm that significantly reduces the amount of manual labor required to add visually complex detail to an animation, thus enabling efficient cartoon texturing for computer-assisted animation production pipelines. We demonstrate our technique on a variety of input animations as well as provide examples of post-processing oper

  • Název v anglickém jazyce

    TexToons: Practical Texture Mapping for Hand-drawn Cartoon Animations

  • Popis výsledku anglicky

    We present a novel and practical texture mapping algorithm for hand-drawn cartoons that allows the production of visually rich animations with minimal user effort. Unlike previous techniques, our approach works entirely in the 2D domain and does not require the knowledge or creation of a 3D proxy model. Inspired by the fact that the human visual system tends to focus on the most salient features of a scene, which we observe for hand-drawn cartoons are the contours rather than the interior of regions, wecan create the illusion of temporally coherent animation using only rough 2D image registration. This key observation allows us to design a simple yet effective algorithm that significantly reduces the amount of manual labor required to add visually complex detail to an animation, thus enabling efficient cartoon texturing for computer-assisted animation production pipelines. We demonstrate our technique on a variety of input animations as well as provide examples of post-processing oper

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of International Symposium on Non-Photorealistic Animation and Rendering

  • ISBN

    978-1-4503-0907-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    75-83

  • Název nakladatele

    ACM SIGGRAPH

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Vancouver

  • Datum konání akce

    5. 8. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku