Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE USE OF MATLAB AND SIMULINK IN SIGNAL AND SYSTEM THEORY COURSE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00170860" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00170860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE USE OF MATLAB AND SIMULINK IN SIGNAL AND SYSTEM THEORY COURSE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since the vast majority of topics in Signal theory, a new course in the first grade of Cybernetics and Robotics bachelor programme on Czech Technical University in Prague, are completely new for students, Matlab and Simulink environment has been chosen to get rid of fear of complicated topics and to teach the skill and easiness of the use of theoretic formulas. After introducing the basic theoretic background and solving simple examples to "believe the formulas", students fluently proceed to verify theresults in the Matlab and Simulink and create more difficult and interesting problems. They create their own scripts and enjoy audio and image processing. This paper shows some examples of interesting tasks solved in Matlab and Simulink to serve as an inspiration for similar courses on technical oriented universities.

  • Název v anglickém jazyce

    THE USE OF MATLAB AND SIMULINK IN SIGNAL AND SYSTEM THEORY COURSE

  • Popis výsledku anglicky

    Since the vast majority of topics in Signal theory, a new course in the first grade of Cybernetics and Robotics bachelor programme on Czech Technical University in Prague, are completely new for students, Matlab and Simulink environment has been chosen to get rid of fear of complicated topics and to teach the skill and easiness of the use of theoretic formulas. After introducing the basic theoretic background and solving simple examples to "believe the formulas", students fluently proceed to verify theresults in the Matlab and Simulink and create more difficult and interesting problems. They create their own scripts and enjoy audio and image processing. This paper shows some examples of interesting tasks solved in Matlab and Simulink to serve as an inspiration for similar courses on technical oriented universities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD102%2F08%2FH008" target="_blank" >GD102/08/H008: Analýza a modelování biomedicínských a řečových signálů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Technical Computing Bratislava 2010

  • ISBN

    978-80-970519-0-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    RT systems, s.r.o

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    20. 10. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku