Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Navigation Data Denoising

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00170886" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00170886 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Navigation Data Denoising

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A signal processing plays a crucial role in each field of engineering. In case of navigation, where there is very popular to use MEMS inertial sensors in low-cost applications, the adaptive signal processing, for instance Kalman filtering (KF), is a necessity to ensure even the basic functionality. Standard navigational data include the position, velocity, and attitude and are based on acceleration and angular rate measuring in 3D orthogonal frame. Measured quantities have to be preprocessed and denoised before the mechanization of navigational equations and KF take place. This denoising provides smaller data variance and increases the precision of estimated position, velocity, and attitude. This paper deals with Allan variance analysis and its applicability in denoising procedures. An overview of applied method and its results are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Navigation Data Denoising

  • Popis výsledku anglicky

    A signal processing plays a crucial role in each field of engineering. In case of navigation, where there is very popular to use MEMS inertial sensors in low-cost applications, the adaptive signal processing, for instance Kalman filtering (KF), is a necessity to ensure even the basic functionality. Standard navigational data include the position, velocity, and attitude and are based on acceleration and angular rate measuring in 3D orthogonal frame. Measured quantities have to be preprocessed and denoised before the mechanization of navigational equations and KF take place. This denoising provides smaller data variance and increases the precision of estimated position, velocity, and attitude. This paper deals with Allan variance analysis and its applicability in denoising procedures. An overview of applied method and its results are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MDS - Měření, diagnostika, spolehlivost palubních soustav letadel 2010

  • ISBN

    978-80-7231-741-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    20. 10. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku