SyRoTek - A Robotic System for Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00171645" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00171645 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SyRoTek - A Robotic System for Education
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents insight to ideas and the current state of the project SyRoTek (System for a robotic e-learning) that aims to create a platform for students' practical verification of gained knowledge in the fields of Robotics and Artificial Intelligence. A set of real mobile robots is being developed in order to provide remote access to real hardware for enrolled students. The advantage of the real system over a pure virtual simulated environment is in realistic confrontation with noise and uncertainty that is an indivisible part of the real world. In such a system, students can acquire in deep understanding of main studied principles in an attractive form, as students (especially future engineers) like to control real things. Robots are designedwith special attention to long-term and heavy duty usage. Moreover, support for semi-autonomous evaluation of students' solution of their assignments is a part of the system.
Název v anglickém jazyce
SyRoTek - A Robotic System for Education
Popis výsledku anglicky
This paper presents insight to ideas and the current state of the project SyRoTek (System for a robotic e-learning) that aims to create a platform for students' practical verification of gained knowledge in the fields of Robotics and Artificial Intelligence. A set of real mobile robots is being developed in order to provide remote access to real hardware for enrolled students. The advantage of the real system over a pure virtual simulated environment is in realistic confrontation with noise and uncertainty that is an indivisible part of the real world. In such a system, students can acquire in deep understanding of main studied principles in an attractive form, as students (especially future engineers) like to control real things. Robots are designedwith special attention to long-term and heavy duty usage. Moreover, support for semi-autonomous evaluation of students' solution of their assignments is a part of the system.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2C06005" target="_blank" >2C06005: Systém pro robotickou tele-výuku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AT&P journal PLUS 2
ISSN
1336-5010
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—