Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

When It Makes Sense to Use Uniform Grids for Ray Tracing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00174019" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00174019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://wscg.zcu.cz/WSCG2011/!_2011_WSCG-Short_Papers.pdf" target="_blank" >http://wscg.zcu.cz/WSCG2011/!_2011_WSCG-Short_Papers.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    When It Makes Sense to Use Uniform Grids for Ray Tracing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Commonly used hierarchical data structures such as bounding volume hierarchies and kd-trees have rather high build times, which can be a bottleneck for applications rebuilding or updating the acceleration structure required by data changes. On the otherhand uniform grids can be built almost instantly in linear time, however, they can suffer from severe performance penalty, in particular in scenes with non-uniformly populated geometry. We improve on performance using a two-step approach that combines both approaches: first we build a uniform grid and test its performance. Second, using an estimate on the number of rays to be queried we either continue using the grid or build a hierarchical data structure instead. This way we select a more efficient data structure given a particular implementation of the algorithms which yields with high probability an overall smaller computational time. We evaluate the properties of this method for a set of 28 scenes.

  • Název v anglickém jazyce

    When It Makes Sense to Use Uniform Grids for Ray Tracing

  • Popis výsledku anglicky

    Commonly used hierarchical data structures such as bounding volume hierarchies and kd-trees have rather high build times, which can be a bottleneck for applications rebuilding or updating the acceleration structure required by data changes. On the otherhand uniform grids can be built almost instantly in linear time, however, they can suffer from severe performance penalty, in particular in scenes with non-uniformly populated geometry. We improve on performance using a two-step approach that combines both approaches: first we build a uniform grid and test its performance. Second, using an estimate on the number of rays to be queried we either continue using the grid or build a hierarchical data structure instead. This way we select a more efficient data structure given a particular implementation of the algorithms which yields with high probability an overall smaller computational time. We evaluate the properties of this method for a set of 28 scenes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    WSCG'2011 - 19-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision'2011, Communication Papers

  • ISBN

    978-80-86943-82-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    193-200

  • Název nakladatele

    UNION Agency - Science Press

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    31. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku