Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chapter 30 International Supply Chain Management: A Way to Increase Competitiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00180334" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00180334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chapter 30 International Supply Chain Management: A Way to Increase Competitiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the prerequisites for acquiring company competitiveness is its participation in global supply chain. New approach requires a target-oriented management the foremost task of which is co-ordination, as well as correlated matters such as relationshipdefinition, partner selection, building relationships and creation of protective barriers. The network can generally be managed on the basis of employing the market or hierarchy principle. Management is facing tasks connected with disputes between individual partners, requirements for mutual links and structuring of technologies, with mutual use of capacities, with creation of a relevant information flow, with designation of roles and competences etc. Network functionality and effectiveness assessmentcriteria are following from its purpose, which means fulfilment of requirements first in terms of compliance with a business strategy individual participants accepted as their own, and second in terms of customers.

  • Název v anglickém jazyce

    Chapter 30 International Supply Chain Management: A Way to Increase Competitiveness

  • Popis výsledku anglicky

    One of the prerequisites for acquiring company competitiveness is its participation in global supply chain. New approach requires a target-oriented management the foremost task of which is co-ordination, as well as correlated matters such as relationshipdefinition, partner selection, building relationships and creation of protective barriers. The network can generally be managed on the basis of employing the market or hierarchy principle. Management is facing tasks connected with disputes between individual partners, requirements for mutual links and structuring of technologies, with mutual use of capacities, with creation of a relevant information flow, with designation of roles and competences etc. Network functionality and effectiveness assessmentcriteria are following from its purpose, which means fulfilment of requirements first in terms of compliance with a business strategy individual participants accepted as their own, and second in terms of customers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    International Retailing

  • ISBN

    978-81-7446-859-8

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    359-374

  • Počet stran knihy

    488

  • Název nakladatele

    Excel India Publisher New Delhi

  • Místo vydání

    New Delhi

  • Kód UT WoS kapitoly