Poznávejte s Luisou - výukový program pro děti se zrakovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00182249" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00182249 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poznávejte s Luisou - výukový program pro děti se zrakovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Pro intaktní děti existuje celá řada výukových počítačových programů různých témat. Některé z nich jsou využitelné i pro děti s postižením zraku s pomocí reedukačních pomůcek. Specializovaných programů pro předškolní a mladší školní děti se zrakovým postižením je na českém trhu minimum. Proto jsme se rozhodli využít prostředí pro tvorbu her, vyvinuté na fakultě elektrotechnické ČVUT, a vytvořit v něm čtyři ukázkové scénáře. V rámci tématu "poznávání zvířat" se v nich děti učí, jak různá zvířata vypadají, jaké vydávají zvuky, jaké zanechávají stopy a v jakém prostředí žijí. Zároveň program slouží nenásilnou formou k reedukaci zraku. Program jsme podrobili uživatelským testům s předškolními dětmi s poškozením zraku. Děti si po počátečním váhání ovládánírychle osvojily. Proto plánujeme pokračovat ve vývoji dalších scénářů.
Název v anglickém jazyce
Learning with Luisa - Educational Program for Children With Visual Impairments
Popis výsledku anglicky
A variety of educational software exists for intact children. Some may be used by children with visual impairments with visual aids. Specialized programs for preschool and younger school children with visual impairment are scarce at the Czech market. Therefore, we decided to use the environment for building games developed at the Faculty of Electrical Engineering and created four sample scenarios. Under the topic "knowing animals" children learn how animals look, what sounds they make, what marks they leave on the ground and where they live. At the same time the program serves as a way of visual reeducation. We subjected the software to user testing by children with visual impairment at primary school. Children quickly acquire control. Therefore, we plan to continue the development of other scenarios.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole
ISBN
978-80-7315-215-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
58-69
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—