Specifika přístupu k dětem se zrakovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063787" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063787 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika přístupu k dětem se zrakovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednává o specificích předškolního vzdělávání dětí se zrakovým postižením, zejména v prostředí běžné mateřské školy. V úvodu je vymezen pojem zrakového postižení, jednotlivé kategorie dětí se zrakovým postižením a časté zrakové vady dětského věku. Dále je prezentován vývoj osobnosti i celkového vývoje dítěte se zrakovým postižením. Kapitola se následně zaměřuje na vybrané specifické kompetence dětí se zrakovým postižením, které jsou rozvíjeny mateřské škole.
Název v anglickém jazyce
Approaches to Children with Visual Impairments
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with specific issues of preschool education of children with visual impairments, particularly in the regular school settings. It is introduced with the specification of visual impairment term, characteristics of categories of visual impairments and frequent eye diseases of child age. Furthermore the personality and overall development of a child with visual impairment is presented. The chapter aims at specific skills of children with visual impairments that are supported and trained ina nursery school.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs
ISBN
9788021060449
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
159-180
Počet stran knihy
272
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—