Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multimodální interakce v oblasti e-learningu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00186963" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00186963 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Multimodální interakce v oblasti e-learningu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje základní terminologii a koncepty multimodální interakce z pohledu využití v oblasti e-learningu. Multimodální interakce zapojuje různé smysly uživatele k ovládání počítače. Dostupná zařízení, nejmodernější technologie a algoritmy poskytují dnes dostatečné výpočetní prostředky pro mnoho nových možností multimodální interakce. Opakovaně bylo prokázáno, že kombinováním více modalit oproti jediné přináší vyšší efektivitu i mnoho dalších výhod. Možnosti různých modalit jsou diskutovány nejenvzhledem k potřebám a případným handicapům uživatele (např. různé druhy postižení), ale i vzhledem k prostředí a samotnému předmětu výuky pro dosažení efektivnějšího a rychlejšího pochopení souvislostí. Článek představuje dostupná zařízení a softwarové nástroje pro podporu výuky včetně našeho inovativního multimodálního webového prohlížeče. Rovněž jsou uvedeny možnosti integrace multimodální interakce do výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    Multimodal Interaction in E-learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes basic terminology and concepts behind multimodal interaction in terms of e-learning domain. Multimodal interaction employs various human senses to control computers. Recent devices, modern technologies and algorithms offer sufficientcomputational resources for new and novel ways of interaction. It has been repeatedly proven that the combination of multiple modes brings higher efficiency and many other advantages over using single modality. Abilities of various modalities are discussed not only with respect to the needs of handicapped users but also with respect to the environment and subject of education. Available devices and software tools for multimodal education support are presented including our innovative multimodal web browser. Integration of multimodal interaction to e-learning is also addressed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2011

  • ISBN

    978-80-7435-153-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    138-143

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    8. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku