Multimodální interakce v oblasti e-learningu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00186963" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00186963 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multimodální interakce v oblasti e-learningu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje základní terminologii a koncepty multimodální interakce z pohledu využití v oblasti e-learningu. Multimodální interakce zapojuje různé smysly uživatele k ovládání počítače. Dostupná zařízení, nejmodernější technologie a algoritmy poskytují dnes dostatečné výpočetní prostředky pro mnoho nových možností multimodální interakce. Opakovaně bylo prokázáno, že kombinováním více modalit oproti jediné přináší vyšší efektivitu i mnoho dalších výhod. Možnosti různých modalit jsou diskutovány nejenvzhledem k potřebám a případným handicapům uživatele (např. různé druhy postižení), ale i vzhledem k prostředí a samotnému předmětu výuky pro dosažení efektivnějšího a rychlejšího pochopení souvislostí. Článek představuje dostupná zařízení a softwarové nástroje pro podporu výuky včetně našeho inovativního multimodálního webového prohlížeče. Rovněž jsou uvedeny možnosti integrace multimodální interakce do výuky.
Název v anglickém jazyce
Multimodal Interaction in E-learning
Popis výsledku anglicky
The paper describes basic terminology and concepts behind multimodal interaction in terms of e-learning domain. Multimodal interaction employs various human senses to control computers. Recent devices, modern technologies and algorithms offer sufficientcomputational resources for new and novel ways of interaction. It has been repeatedly proven that the combination of multiple modes brings higher efficiency and many other advantages over using single modality. Abilities of various modalities are discussed not only with respect to the needs of handicapped users but also with respect to the environment and subject of education. Available devices and software tools for multimodal education support are presented including our innovative multimodal web browser. Integration of multimodal interaction to e-learning is also addressed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2011
ISBN
978-80-7435-153-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
138-143
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
8. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—