Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Way How to Create an Autonomous Creature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00190657" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00190657 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.kky.zcu.cz/en/publications/1/JanRomportl_2011_BeyondAI.pdf" target="_blank" >http://www.kky.zcu.cz/en/publications/1/JanRomportl_2011_BeyondAI.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Way How to Create an Autonomous Creature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The life of an artificial Creature is very similar to the animal's life in the Nature, which learns autonomously from the simple tasks towards the more complex ones. The main advantages are in its autonomy, ability to gain all information from the environment and decomposition of the decision space into the hierarchy of abstract actions, which reduces the total size of decision space dramatically. The creature learns how to exploit the environment continuously, where the learning of new abilities is driven by his physiology, autonomously created intentions, planner and neural network.

  • Název v anglickém jazyce

    New Way How to Create an Autonomous Creature

  • Popis výsledku anglicky

    The life of an artificial Creature is very similar to the animal's life in the Nature, which learns autonomously from the simple tasks towards the more complex ones. The main advantages are in its autonomy, ability to gain all information from the environment and decomposition of the decision space into the hierarchy of abstract actions, which reduces the total size of decision space dramatically. The creature learns how to exploit the environment continuously, where the learning of new abilities is driven by his physiology, autonomously created intentions, planner and neural network.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů