Small Aircraft Flight Safety Increasing Using Integrated Modular Avionics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00195278" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00195278 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Small Aircraft Flight Safety Increasing Using Integrated Modular Avionics
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes an idea of one approach to small aircraft safety increasing. The project was founded as reaction on numbers of small simple-engine aircraft accidents in the Czech Republic and their usual reason - human factor. Pilots and schools inthe Czech Republic recently started to use glass cockpits which can be used also in other way than pure EFIS. Glass cockpit system could be extended by appropriate safety software modules. Software modules can be used in critical situations for flight analysis and giving appropriate advices to the pilot. Under this project was developed simple module navigating pilot to landing site when engine fails. Paper describes first version of EFIS with mentioned modules and also summarizes idea of designing system including testing approaches.
Název v anglickém jazyce
Small Aircraft Flight Safety Increasing Using Integrated Modular Avionics
Popis výsledku anglicky
This paper describes an idea of one approach to small aircraft safety increasing. The project was founded as reaction on numbers of small simple-engine aircraft accidents in the Czech Republic and their usual reason - human factor. Pilots and schools inthe Czech Republic recently started to use glass cockpits which can be used also in other way than pure EFIS. Glass cockpit system could be extended by appropriate safety software modules. Software modules can be used in critical situations for flight analysis and giving appropriate advices to the pilot. Under this project was developed simple module navigating pilot to landing site when engine fails. Paper describes first version of EFIS with mentioned modules and also summarizes idea of designing system including testing approaches.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030651" target="_blank" >TA01030651: Využití asistivních technologií pro zvýšení bezpečnosti letu letadel, létajícího personálu a pozemních účastníků leteckého provozu v normálním provozu a při výskytu mimořádných situací</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DASC 2012 - 31th Digital Avionics System Conference - Proceedings
ISBN
978-1-4673-1698-9
ISSN
2155-7195
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
IEEE Operations Center
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Williamsburg
Datum konání akce
14. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000316917205009