Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Subjective stress rating in use of efis systems on board of ultra light aircraft

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00205926" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00205926 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Subjective stress rating in use of efis systems on board of ultra light aircraft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents subjective results from experiment with focus on ultra-light aircraft (aircraft with MTOM<2250kg) pilots? capability to recognize critical situation, mainly arising from inappropriate manoeuvres or engine failure resulting in emergency landing. At Czech Technical University in Prague was designed emergency landing assistant and virtual electronic flight information system (EFIS) used in glass cockpits. Glass cockpits are slowly replacing the gauges and will play an important role inthe future. Some systems are also equipped with guidance systems to help pilot maintain correct flight level and to aid him with safe approach and landing. Experiment described in this paper tries to identify if pilots can miss a moment, where the aircraft and crew could get into dangerous situation which can possibly be resulting in accident. Benefits of EFIS systems with special software equipment are then discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Subjective stress rating in use of efis systems on board of ultra light aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents subjective results from experiment with focus on ultra-light aircraft (aircraft with MTOM<2250kg) pilots? capability to recognize critical situation, mainly arising from inappropriate manoeuvres or engine failure resulting in emergency landing. At Czech Technical University in Prague was designed emergency landing assistant and virtual electronic flight information system (EFIS) used in glass cockpits. Glass cockpits are slowly replacing the gauges and will play an important role inthe future. Some systems are also equipped with guidance systems to help pilot maintain correct flight level and to aid him with safe approach and landing. Experiment described in this paper tries to identify if pilots can miss a moment, where the aircraft and crew could get into dangerous situation which can possibly be resulting in accident. Benefits of EFIS systems with special software equipment are then discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICMT'13 - Proceedings of the International Conference on Military Technologies

  • ISBN

    978-80-7231-917-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    979-984

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    22. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku