Pilot's Rating of Assisstive Technologies for Emergency Landing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00205933" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00205933 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pilot's Rating of Assisstive Technologies for Emergency Landing
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents subjective results from experiment with focus on ultra-light aircraft (aircraft with MTOM<2250kg) navigation system implemented in electronic flight information system (EFIS). EFISes are slowly replacing gauges and will play an important role in the future. Some systems are also equipped with guidance systems to help pilot maintain correct flight level and to aid with safe approach and landing. At Czech Technical University in Prague was designed emergency landing assistant. Navigation is the key issue discussed in this paper. Main aim is to gain insight on how pilots want to use these systems, and find ways in which the modern technology will bring the most outcomes (in both safety and comfort) to pilots of UL aircrafts.
Název v anglickém jazyce
Pilot's Rating of Assisstive Technologies for Emergency Landing
Popis výsledku anglicky
This paper presents subjective results from experiment with focus on ultra-light aircraft (aircraft with MTOM<2250kg) navigation system implemented in electronic flight information system (EFIS). EFISes are slowly replacing gauges and will play an important role in the future. Some systems are also equipped with guidance systems to help pilot maintain correct flight level and to aid with safe approach and landing. At Czech Technical University in Prague was designed emergency landing assistant. Navigation is the key issue discussed in this paper. Main aim is to gain insight on how pilots want to use these systems, and find ways in which the modern technology will bring the most outcomes (in both safety and comfort) to pilots of UL aircrafts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
POSTER 2013 - 17th International Student Conference on Electrical Engineering
ISBN
978-80-01-05242-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
Czech Technical University
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
16. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—