Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pilot's Rating of Assisstive Technologies for Emergency Landing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00205933" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00205933 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pilot's Rating of Assisstive Technologies for Emergency Landing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents subjective results from experiment with focus on ultra-light aircraft (aircraft with MTOM<2250kg) navigation system implemented in electronic flight information system (EFIS). EFISes are slowly replacing gauges and will play an important role in the future. Some systems are also equipped with guidance systems to help pilot maintain correct flight level and to aid with safe approach and landing. At Czech Technical University in Prague was designed emergency landing assistant. Navigation is the key issue discussed in this paper. Main aim is to gain insight on how pilots want to use these systems, and find ways in which the modern technology will bring the most outcomes (in both safety and comfort) to pilots of UL aircrafts.

  • Název v anglickém jazyce

    Pilot's Rating of Assisstive Technologies for Emergency Landing

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents subjective results from experiment with focus on ultra-light aircraft (aircraft with MTOM<2250kg) navigation system implemented in electronic flight information system (EFIS). EFISes are slowly replacing gauges and will play an important role in the future. Some systems are also equipped with guidance systems to help pilot maintain correct flight level and to aid with safe approach and landing. At Czech Technical University in Prague was designed emergency landing assistant. Navigation is the key issue discussed in this paper. Main aim is to gain insight on how pilots want to use these systems, and find ways in which the modern technology will bring the most outcomes (in both safety and comfort) to pilots of UL aircrafts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    POSTER 2013 - 17th International Student Conference on Electrical Engineering

  • ISBN

    978-80-01-05242-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    Czech Technical University

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    16. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku