Design Analysis of a Hyperbolic Landing Navigation System for Aircraft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F18%3A00535185" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/18:00535185 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EURONAV.2018.8433225" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EURONAV.2018.8433225</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EURONAV.2018.8433225" target="_blank" >10.1109/EURONAV.2018.8433225</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design Analysis of a Hyperbolic Landing Navigation System for Aircraft
Popis výsledku v původním jazyce
Radio navigation is widely used nowadays, especially to precisely estimate aircraft position during the approach and landing phase of flight. However, it is challenging to ensure the accuracy of aircraft navigation using a transmission channel that changes rapidly due to noise and interference. To increase the safety and reliability of aircraft in the approach and landing phase, a hyperbolic landing system is proposed as a non-autonomous system. The main goal of this paper is to analyze the mechanism of radio signal propagation between the transmitters and receiver of a novel hyperbolic navigation system that uses the TDOA method. The paper evaluates the effects of the radio channel environment on the proposed system in the landing phase of flight. The theoretical analysis is verified by MATLAB simulations.
Název v anglickém jazyce
Design Analysis of a Hyperbolic Landing Navigation System for Aircraft
Popis výsledku anglicky
Radio navigation is widely used nowadays, especially to precisely estimate aircraft position during the approach and landing phase of flight. However, it is challenging to ensure the accuracy of aircraft navigation using a transmission channel that changes rapidly due to noise and interference. To increase the safety and reliability of aircraft in the approach and landing phase, a hyperbolic landing system is proposed as a non-autonomous system. The main goal of this paper is to analyze the mechanism of radio signal propagation between the transmitters and receiver of a novel hyperbolic navigation system that uses the TDOA method. The paper evaluates the effects of the radio channel environment on the proposed system in the landing phase of flight. The theoretical analysis is verified by MATLAB simulations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2018 European Navigation Conference (ENC)
ISBN
978-1-5386-4962-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
148-153
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Gothenburg, Sweden
Místo konání akce
Gothenburg, Sweden
Datum konání akce
14. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—