Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design Analysis of a Hyperbolic Landing Navigation System for Aircraft

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F18%3A00535185" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/18:00535185 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EURONAV.2018.8433225" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EURONAV.2018.8433225</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EURONAV.2018.8433225" target="_blank" >10.1109/EURONAV.2018.8433225</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design Analysis of a Hyperbolic Landing Navigation System for Aircraft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Radio navigation is widely used nowadays, especially to precisely estimate aircraft position during the approach and landing phase of flight. However, it is challenging to ensure the accuracy of aircraft navigation using a transmission channel that changes rapidly due to noise and interference. To increase the safety and reliability of aircraft in the approach and landing phase, a hyperbolic landing system is proposed as a non-autonomous system. The main goal of this paper is to analyze the mechanism of radio signal propagation between the transmitters and receiver of a novel hyperbolic navigation system that uses the TDOA method. The paper evaluates the effects of the radio channel environment on the proposed system in the landing phase of flight. The theoretical analysis is verified by MATLAB simulations.

  • Název v anglickém jazyce

    Design Analysis of a Hyperbolic Landing Navigation System for Aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    Radio navigation is widely used nowadays, especially to precisely estimate aircraft position during the approach and landing phase of flight. However, it is challenging to ensure the accuracy of aircraft navigation using a transmission channel that changes rapidly due to noise and interference. To increase the safety and reliability of aircraft in the approach and landing phase, a hyperbolic landing system is proposed as a non-autonomous system. The main goal of this paper is to analyze the mechanism of radio signal propagation between the transmitters and receiver of a novel hyperbolic navigation system that uses the TDOA method. The paper evaluates the effects of the radio channel environment on the proposed system in the landing phase of flight. The theoretical analysis is verified by MATLAB simulations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2018 European Navigation Conference (ENC)

  • ISBN

    978-1-5386-4962-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    148-153

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Gothenburg, Sweden

  • Místo konání akce

    Gothenburg, Sweden

  • Datum konání akce

    14. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku