Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usability Testing of Interface for Emergency Landing Navigation Assistant

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00193120" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00193120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usability Testing of Interface for Emergency Landing Navigation Assistant

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Emergency landing decision support system (or also navigation assistant) for ultra-light aircraft is a feature for electronic flight instrument systems (EFIS) which are widely used on board of small sport aircrafts. Navigation assistant is intended to navigate pilots in case of a critical situation, mainly engine failure, to the closest possible landing site. To navigate pilot properly it is important to use appropriate interface, which is the topic of this paper. This paper proposes four different navigation paradigms, and presents results from dry-runs. Furthermore it includes methods used for evaluation. As a result a hypothesis regarding which of four interfaces is the best candidate for navigating the pilots is created and future research proposed.

  • Název v anglickém jazyce

    Usability Testing of Interface for Emergency Landing Navigation Assistant

  • Popis výsledku anglicky

    Emergency landing decision support system (or also navigation assistant) for ultra-light aircraft is a feature for electronic flight instrument systems (EFIS) which are widely used on board of small sport aircrafts. Navigation assistant is intended to navigate pilots in case of a critical situation, mainly engine failure, to the closest possible landing site. To navigate pilot properly it is important to use appropriate interface, which is the topic of this paper. This paper proposes four different navigation paradigms, and presents results from dry-runs. Furthermore it includes methods used for evaluation. As a result a hypothesis regarding which of four interfaces is the best candidate for navigating the pilots is created and future research proposed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    POSTER 2012 - 16th International Student Conference on Electrical Engineering

  • ISBN

    978-80-01-05043-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    Czech Technical University in Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    17. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku