Usability Testing of Interface for Emergency Landing Navigation Assistant
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00193120" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00193120 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Usability Testing of Interface for Emergency Landing Navigation Assistant
Popis výsledku v původním jazyce
Emergency landing decision support system (or also navigation assistant) for ultra-light aircraft is a feature for electronic flight instrument systems (EFIS) which are widely used on board of small sport aircrafts. Navigation assistant is intended to navigate pilots in case of a critical situation, mainly engine failure, to the closest possible landing site. To navigate pilot properly it is important to use appropriate interface, which is the topic of this paper. This paper proposes four different navigation paradigms, and presents results from dry-runs. Furthermore it includes methods used for evaluation. As a result a hypothesis regarding which of four interfaces is the best candidate for navigating the pilots is created and future research proposed.
Název v anglickém jazyce
Usability Testing of Interface for Emergency Landing Navigation Assistant
Popis výsledku anglicky
Emergency landing decision support system (or also navigation assistant) for ultra-light aircraft is a feature for electronic flight instrument systems (EFIS) which are widely used on board of small sport aircrafts. Navigation assistant is intended to navigate pilots in case of a critical situation, mainly engine failure, to the closest possible landing site. To navigate pilot properly it is important to use appropriate interface, which is the topic of this paper. This paper proposes four different navigation paradigms, and presents results from dry-runs. Furthermore it includes methods used for evaluation. As a result a hypothesis regarding which of four interfaces is the best candidate for navigating the pilots is created and future research proposed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
POSTER 2012 - 16th International Student Conference on Electrical Engineering
ISBN
978-80-01-05043-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
17. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—