Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improving QoE of SIP-based Automated Voice Interaction in Mobile Networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00201898" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00201898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=6380038" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=6380038</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improving QoE of SIP-based Automated Voice Interaction in Mobile Networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mobile voice-assisted services are currently experiencing strong growth. However, occasionally low real-time quality of service within mobile networks could have significant negative impact on quality of experience of users interacting with automated voice services. Latency may grow to unacceptable levels and speech recognition and synthesis might suffer. We present a methodology of mitigating such effects by monitoring the immediate connection status and adapting various parameters of the SIP communication setup (buffer size, codec) in response, thus radically improving user experience. We demonstrate practical usability by implementation and testing in a real mobile network and by performing multiple test scenarios when interacting with a state-of-the-art automated voice platform.

  • Název v anglickém jazyce

    Improving QoE of SIP-based Automated Voice Interaction in Mobile Networks

  • Popis výsledku anglicky

    Mobile voice-assisted services are currently experiencing strong growth. However, occasionally low real-time quality of service within mobile networks could have significant negative impact on quality of experience of users interacting with automated voice services. Latency may grow to unacceptable levels and speech recognition and synthesis might suffer. We present a methodology of mitigating such effects by monitoring the immediate connection status and adapting various parameters of the SIP communication setup (buffer size, codec) in response, thus radically improving user experience. We demonstrate practical usability by implementation and testing in a real mobile network and by performing multiple test scenarios when interacting with a state-of-the-art automated voice platform.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 8th International Conference on Network and Service Management (CNSM 2012)

  • ISBN

    978-3-901882-48-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    329-335

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Las Vegas, Nevada

  • Datum konání akce

    22. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku