Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model of customer buying behavior in the CZ mobile telecommunication market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00203015" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00203015 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model of customer buying behavior in the CZ mobile telecommunication market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Czech mobile telecommunication market constitutes an oligopoly of three operators, who have built a privileged position and effectively crush any competition. The entry of a new operator has been considered by the government since the end of 2009. The new mobile operator should push down the prices of services, which are the highest in Europe and also affect the development of new mobile services. This paper analyzes consumer behavior in the mobile telecommunication market. It reveals how differentelements are considered by customers and what is important when choosing a mobile tariff. With use conjoint analysis, we obtained empirical arguments about the preferences of customers in the Czech Republic. The analysis shows that the relatively high price of services greatly reduces the unsaturated demand in the mobile telecommunication market, and proves that the price is crucial in customer decision-making.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of customer buying behavior in the CZ mobile telecommunication market

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech mobile telecommunication market constitutes an oligopoly of three operators, who have built a privileged position and effectively crush any competition. The entry of a new operator has been considered by the government since the end of 2009. The new mobile operator should push down the prices of services, which are the highest in Europe and also affect the development of new mobile services. This paper analyzes consumer behavior in the mobile telecommunication market. It reveals how differentelements are considered by customers and what is important when choosing a mobile tariff. With use conjoint analysis, we obtained empirical arguments about the preferences of customers in the Czech Republic. The analysis shows that the relatively high price of services greatly reduces the unsaturated demand in the mobile telecommunication market, and proves that the price is crucial in customer decision-making.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    POSTER 2012 - 16th International Student Conference on Electrical Engineering

  • ISBN

    978-80-01-05043-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Czech Technical University in Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    17. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku