Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computer-Assisted Repurposing of Existing Animations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00196508" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00196508 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4471-4519-6_14" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4471-4519-6_14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4471-4519-6_14" target="_blank" >10.1007/978-1-4471-4519-6_14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computer-Assisted Repurposing of Existing Animations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this chapter is to present a set of tools that enable ease of modification, manipulation, and rendering similar to 3D animation systems, whilst preserving the expressivity and simplicity of the original hand-drawn animation. To achieve this, it is necessary to infer a part of the structural information hidden in the sequence of hand-drawn images, namely the partitioning into meaningful segments, their topology variations, depth ordering, and correspondences. Since this inference can be very ambiguous and cannot be fully automated, we let the artist provide a couple of rough hints that make this problem tractable.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer-Assisted Repurposing of Existing Animations

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this chapter is to present a set of tools that enable ease of modification, manipulation, and rendering similar to 3D animation systems, whilst preserving the expressivity and simplicity of the original hand-drawn animation. To achieve this, it is necessary to infer a part of the structural information hidden in the sequence of hand-drawn images, namely the partitioning into meaningful segments, their topology variations, depth ordering, and correspondences. Since this inference can be very ambiguous and cannot be fully automated, we let the artist provide a couple of rough hints that make this problem tractable.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020415" target="_blank" >TE01020415: Centrum kompetence ve zpracování vizuálních informací (V3C - Visual Computing Competence Center)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Image and Video-based Artistic Stylisation

  • ISBN

    978-1-4471-4518-9

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    285-308

  • Počet stran knihy

    397

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly