Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Example-Based Expressive Animation of 2D Rigid Bodies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00312457" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00312457 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dcgi.fel.cvut.cz/home/sykorad/animation.html" target="_blank" >http://dcgi.fel.cvut.cz/home/sykorad/animation.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3072959.3073611" target="_blank" >10.1145/3072959.3073611</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Example-Based Expressive Animation of 2D Rigid Bodies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a novel approach to facilitate the creation of stylized 2D rigid body animations. Our approach can handle multiple rigid objects following complex physically-simulated trajectories with collisions, while retaining a unique artistic style directly specified by the user. Starting with an existing target animation (e.g., produced by a physical simulation engine) an artist interactively draws over a sparse set of frames, and the desired appearance and motion stylization is automatically propagated to the rest of the sequence. The stylization process may also be performed in an off-line batch process from a small set of drawn sequences. To achieve these goals, we combine parametric deformation synthesis that generalizes and reuses hand-drawn exemplars, with non-parametric techniques that enhance the hand-drawn appearance of the synthesized sequence. We demonstrate the potential of our method on various complex rigid body animations which are created with an expressive hand-drawn look using notably less manual interventions as compared to traditional techniques.

  • Název v anglickém jazyce

    Example-Based Expressive Animation of 2D Rigid Bodies

  • Popis výsledku anglicky

    We present a novel approach to facilitate the creation of stylized 2D rigid body animations. Our approach can handle multiple rigid objects following complex physically-simulated trajectories with collisions, while retaining a unique artistic style directly specified by the user. Starting with an existing target animation (e.g., produced by a physical simulation engine) an artist interactively draws over a sparse set of frames, and the desired appearance and motion stylization is automatically propagated to the rest of the sequence. The stylization process may also be performed in an off-line batch process from a small set of drawn sequences. To achieve these goals, we combine parametric deformation synthesis that generalizes and reuses hand-drawn exemplars, with non-parametric techniques that enhance the hand-drawn appearance of the synthesized sequence. We demonstrate the potential of our method on various complex rigid body animations which are created with an expressive hand-drawn look using notably less manual interventions as compared to traditional techniques.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020415" target="_blank" >TE01020415: Centrum kompetence ve zpracování vizuálních informací (V3C - Visual Computing Competence Center)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACM Transactions on Graphics (TOG)

  • ISSN

    0730-0301

  • e-ISSN

    1557-7368

  • Svazek periodika

    36

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000406432100095

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85030769103