Equalization of intervehicular distances in platoons on a circular track
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00207944" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00207944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC.2013.6581381" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/PC.2013.6581381</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC.2013.6581381" target="_blank" >10.1109/PC.2013.6581381</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Equalization of intervehicular distances in platoons on a circular track
Popis výsledku v původním jazyce
We consider a circular track and a platoon of vehicles driving on it. Our goal is to design a distributed (onboard) control system that will keep uniform spacing between any car and its predecessor without knowing the length of the track. Quite naturallythe distributed control problem is posed as a double consensus task, wherein individual cars have to agree on the cruising velocity and the gaps between two consecutive cars. We study the feasibility of the consensus and its convergence properties. We prove that the cars will converge to equal distances and the resulting velocity will be the average of the velocity references of individual cars. We also consider the stability of this circularly connected system.
Název v anglickém jazyce
Equalization of intervehicular distances in platoons on a circular track
Popis výsledku anglicky
We consider a circular track and a platoon of vehicles driving on it. Our goal is to design a distributed (onboard) control system that will keep uniform spacing between any car and its predecessor without knowing the length of the track. Quite naturallythe distributed control problem is posed as a double consensus task, wherein individual cars have to agree on the cruising velocity and the gaps between two consecutive cars. We study the feasibility of the consensus and its convergence properties. We prove that the cars will converge to equal distances and the resulting velocity will be the average of the velocity references of individual cars. We also consider the stability of this circularly connected system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2013 International Conference on Process Control
ISBN
978-1-4799-0927-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
47-52
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Štrbské Pleso
Datum konání akce
18. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—