Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Equalization of intervehicular distances in platoons on a circular track

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00207944" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00207944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC.2013.6581381" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/PC.2013.6581381</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC.2013.6581381" target="_blank" >10.1109/PC.2013.6581381</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Equalization of intervehicular distances in platoons on a circular track

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We consider a circular track and a platoon of vehicles driving on it. Our goal is to design a distributed (onboard) control system that will keep uniform spacing between any car and its predecessor without knowing the length of the track. Quite naturallythe distributed control problem is posed as a double consensus task, wherein individual cars have to agree on the cruising velocity and the gaps between two consecutive cars. We study the feasibility of the consensus and its convergence properties. We prove that the cars will converge to equal distances and the resulting velocity will be the average of the velocity references of individual cars. We also consider the stability of this circularly connected system.

  • Název v anglickém jazyce

    Equalization of intervehicular distances in platoons on a circular track

  • Popis výsledku anglicky

    We consider a circular track and a platoon of vehicles driving on it. Our goal is to design a distributed (onboard) control system that will keep uniform spacing between any car and its predecessor without knowing the length of the track. Quite naturallythe distributed control problem is posed as a double consensus task, wherein individual cars have to agree on the cruising velocity and the gaps between two consecutive cars. We study the feasibility of the consensus and its convergence properties. We prove that the cars will converge to equal distances and the resulting velocity will be the average of the velocity references of individual cars. We also consider the stability of this circularly connected system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2013 International Conference on Process Control

  • ISBN

    978-1-4799-0927-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    47-52

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Štrbské Pleso

  • Datum konání akce

    18. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku