Generalised Time-Dependent Graphs for Fully Multimodal Journey Planning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00209841" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00209841 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://agents.fel.cvut.cz/~hrncir/publications/hrncir2013_ITSC.pdf" target="_blank" >http://agents.fel.cvut.cz/~hrncir/publications/hrncir2013_ITSC.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ITSC.2013.6728545" target="_blank" >10.1109/ITSC.2013.6728545</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Generalised Time-Dependent Graphs for Fully Multimodal Journey Planning
Popis výsledku v původním jazyce
We solve the fully multimodal journey planning problem, in which journey plans can employ any combination of scheduled public transport (e.g., bus, tram and underground), individual (e.g., walk, bike, shared bike and car), and on-demand (e.g., taxi) transport modes. Our solution is based on a generalised time-dependent graph that allows representing the fully multimodal earliest arrival problem as a standard graph search problem and consequently using general shortest path algorithms to solve it. In addition, to allow users to express their journey planning preferences and to speed up the search process, flexible journey plan templates can be used in our approach to restrict the transport modes and mode combinations permitted in generated journey plans. We have evaluated our solution on a real-world transport network of the city of Helsinki and achieved practically usable search runtimes in the range of hundreds of milliseconds.
Název v anglickém jazyce
Generalised Time-Dependent Graphs for Fully Multimodal Journey Planning
Popis výsledku anglicky
We solve the fully multimodal journey planning problem, in which journey plans can employ any combination of scheduled public transport (e.g., bus, tram and underground), individual (e.g., walk, bike, shared bike and car), and on-demand (e.g., taxi) transport modes. Our solution is based on a generalised time-dependent graph that allows representing the fully multimodal earliest arrival problem as a standard graph search problem and consequently using general shortest path algorithms to solve it. In addition, to allow users to express their journey planning preferences and to speed up the search process, flexible journey plan templates can be used in our approach to restrict the transport modes and mode combinations permitted in generated journey plans. We have evaluated our solution on a real-world transport network of the city of Helsinki and achieved practically usable search runtimes in the range of hundreds of milliseconds.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 16th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems
ISBN
978-1-4799-2914-6
ISSN
2153-0009
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
2138-2145
Název nakladatele
Curran Associates
Místo vydání
Red Hook, NY
Místo konání akce
Haag
Datum konání akce
6. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000346481000343