Přestupní body veřejné dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00311365" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00311365 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.konference.pmdp.cz/cz/2017/ke-stazeni/" target="_blank" >http://www.konference.pmdp.cz/cz/2017/ke-stazeni/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přestupní body veřejné dopravy
Popis výsledku v původním jazyce
Princip moderních integrovaných dopravních systémů, které jsou orientovány na osovou síť atraktivních linek s krátkým intervalem a páteřní úlohu kolejové dopravy, nevyhnutelně pro cestující generuje potřebu přestupovat. Cestující očekává kvalitní přestupní vazbu – tedy nejen časovou návaznost jednotlivých spojů (či velmi krátký interval návazných linek), ale i logické a kvalitní prostředí pěšího přesunu mezi jednotlivými dopravními prostředky. Řešení přestupních bodů veřejné dopravy je proto velmi specifická problematika, do které vstupuje mnoho aspektů. Z dopravního hlediska jsou při řešení a navrhování přestupního bodu důležité především dva základní aspekty – kvalitní, jednoduchá, krátká, přímá a na první pohled zřejmá přestupní vazba, která zajistí, aby cestující byl přestupem co nejméně „obtěžován“, a co nejpřímější a nejkratší jízdy spojů v rámci přestupního bodu tak, aby nedocházelo k navyšování provozních nákladů vlivem najíždění zbytečných metrů a kilometrů v rámci „terminálu“. Toto všechno tvoří návrh přestupního bodu veřejné dopravy velice komplexní a specializovanou problematikou, která vyžaduje velkou zkušenost a nadhled ze strany projektanta, jeho schopnost efektivně spolupracovat například s architektem, a především odvahu k progresivním, ale přitom subtilním řešením. Pouhé splnění normových parametrů totiž v žádném případě nestačí ke kvalitnímu výsledku.
Název v anglickém jazyce
Multimodal terminals of public transport
Popis výsledku anglicky
Modern integrated transport systems that are oriented to the axial attractive network of routes with short intervals and core role of rail transport. This inevitably generates a need for passengers to use different modes of public transport during their single journey. Design of multimodal public transport hub is one of the key aspect of perception of quality from the perspective of passengers. It’s a comprehensive discipline requiring specific problems in lot of aspects to solve – urbanism; quality, simple, short, direct and obvious-at-first-sight transfer; operational requirements; equipment and related services for passengers. ". All this form multimodal terminals of public transport very complex and specialized issue that requires a great deal of experience and insight on the part of the designer's ability to effectively collaborate with the architect and the courage to progressive, yet subtle solution.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů