Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kolizní bod preferovaných způsobů dopravy a jeho model - přejezd pro cyklisty Pardubice Palackého

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39901478" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39901478 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pernerscontacts.upce.cz/44_2016/Bulicek.pdf" target="_blank" >http://pernerscontacts.upce.cz/44_2016/Bulicek.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kolizní bod preferovaných způsobů dopravy a jeho model - přejezd pro cyklisty Pardubice Palackého

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je zaměřen na specifický kolizní bod dvou obecně preferovaných druhů dopravy - veřejné hromadné osobní dopravy a cyklistické dopravy. Řešen je světelně řízený přejezd pro cyklisty na Palackého třídě v Pardubicích, kde tím dochází ke zpomalování a zastavování části vozidel MHD a veřejné linkové dopravy. Provozní situace je vyhodnocena na základě realizovaných dopravních průzkumů. Dále je proveden výpočet propustnosti kolizního bodu. S cílem zlepšení kvality provozu je navrženo zřízení preference veřejné hromadné dopravy při činnosti světelného signalizačního zařízení. Tento návrh je vyhodnocen za tímto účelem vytvořeným simulačním modelem. V článku jsou uvedeny jak aspekty realizace preference v tomto praktickém případě, tak teoretické aspekty metod využitých při jejím posuzování.

  • Název v anglickém jazyce

    Intersection node of preferred transport modes and its model - crossing for cyclists Pardubice Palackého

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on specific intersection node of two types of transport - public mass passenger transport and cyclist transport. Both of these transport kinds are preferred in general way. Crossing for cyclists equipped with traffic lights located on Palackého Street in Pardubice is solved. Decelerations and stopping of a part of (urban, suburban as well as long-distance) public transport vehicles (connections) are occurred there. Operational situation is evaluated on the base of realized transport surveys. Capacity calculation of this intersection node is done next to it. Application of preference for public passenger transport in operation of traffic lights is proposed with an aim to improve the quality of operation. This proposal is evaluated by utilizing of simulation model, designed for this purpose. There are mentioned aspects for practical realisation of preference at this place as well as theoretical aspects for methods utilized for this evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perner's Contacts

  • ISSN

    1801-674X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    14-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus