Kolizní bod preferovaných způsobů dopravy a jeho model - přejezd pro cyklisty Pardubice Palackého
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F16%3A39901478" target="_blank" >RIV/00216275:25510/16:39901478 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pernerscontacts.upce.cz/44_2016/Bulicek.pdf" target="_blank" >http://pernerscontacts.upce.cz/44_2016/Bulicek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kolizní bod preferovaných způsobů dopravy a jeho model - přejezd pro cyklisty Pardubice Palackého
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zaměřen na specifický kolizní bod dvou obecně preferovaných druhů dopravy - veřejné hromadné osobní dopravy a cyklistické dopravy. Řešen je světelně řízený přejezd pro cyklisty na Palackého třídě v Pardubicích, kde tím dochází ke zpomalování a zastavování části vozidel MHD a veřejné linkové dopravy. Provozní situace je vyhodnocena na základě realizovaných dopravních průzkumů. Dále je proveden výpočet propustnosti kolizního bodu. S cílem zlepšení kvality provozu je navrženo zřízení preference veřejné hromadné dopravy při činnosti světelného signalizačního zařízení. Tento návrh je vyhodnocen za tímto účelem vytvořeným simulačním modelem. V článku jsou uvedeny jak aspekty realizace preference v tomto praktickém případě, tak teoretické aspekty metod využitých při jejím posuzování.
Název v anglickém jazyce
Intersection node of preferred transport modes and its model - crossing for cyclists Pardubice Palackého
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on specific intersection node of two types of transport - public mass passenger transport and cyclist transport. Both of these transport kinds are preferred in general way. Crossing for cyclists equipped with traffic lights located on Palackého Street in Pardubice is solved. Decelerations and stopping of a part of (urban, suburban as well as long-distance) public transport vehicles (connections) are occurred there. Operational situation is evaluated on the base of realized transport surveys. Capacity calculation of this intersection node is done next to it. Application of preference for public passenger transport in operation of traffic lights is proposed with an aim to improve the quality of operation. This proposal is evaluated by utilizing of simulation model, designed for this purpose. There are mentioned aspects for practical realisation of preference at this place as well as theoretical aspects for methods utilized for this evaluation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perner's Contacts
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
14-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—