Improving the Methodology of Text Entry Experiments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00211586" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00211586 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Improving the Methodology of Text Entry Experiments
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, the methodology of text entry experiments is discussed and the current practice is compared to the text entry experiment standardized by ISO 9241-4. Text entry experiments focus on measuring and comparing performance of users entering text. Vast majority of research of new text entry methods does not follow the ISO 9241-4 methodology. We express the need for a new standard which should be discussed in the research community. A text entry method is usually examined in a series of text-copytasks, a setup in which the user is requested to copy the presented phrase using the method that is being examined. The outcome of the text-copy task is influenced by many factors. This paper examines the effect of one of these factors ? the relative position of the presented phrase and the transcribed text. We conducted a controlled experiment with 62 participants using 3 different text entry methods. We found that the position has a significant effect on the subjective evaluation of t
Název v anglickém jazyce
Improving the Methodology of Text Entry Experiments
Popis výsledku anglicky
In this paper, the methodology of text entry experiments is discussed and the current practice is compared to the text entry experiment standardized by ISO 9241-4. Text entry experiments focus on measuring and comparing performance of users entering text. Vast majority of research of new text entry methods does not follow the ISO 9241-4 methodology. We express the need for a new standard which should be discussed in the research community. A text entry method is usually examined in a series of text-copytasks, a setup in which the user is requested to copy the presented phrase using the method that is being examined. The outcome of the text-copy task is influenced by many factors. This paper examines the effect of one of these factors ? the relative position of the presented phrase and the transcribed text. We conducted a controlled experiment with 62 participants using 3 different text entry methods. We found that the position has a significant effect on the subjective evaluation of t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cognitive Infocommunications (CogInfoCom), 2013 IEEE 4th International Conference on
ISBN
978-1-4799-1543-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
155-160
Název nakladatele
IEEE Hungary Section, University Obuda
Místo vydání
Budapest
Místo konání akce
Budapest
Datum konání akce
2. 12. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—