Monocular Navigation for Long-Term Autonomy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00211789" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00211789 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21730/13:00306947
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=6766591&isnumber=6766447&tag=1" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=6766591&isnumber=6766447&tag=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICAR.2013.6766591" target="_blank" >10.1109/ICAR.2013.6766591</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Monocular Navigation for Long-Term Autonomy
Popis výsledku v původním jazyce
We present a reliable and robust monocular navigation system for an autonomous vehicle.The proposed method is computationally efficient, needs off-the-shelf equipment only and does not require any additional infrastructure like radio beacons or GPS. Contrary to traditional localization algorithms, which use advanced mathematical methods to determine vehicle position, our method uses a more practical approach. In our case, an image-feature-based monocular vision technique determines only the heading of the vehicle while the vehicle's odometry is used to estimate the distance traveled. We present a mathematical proof and experimental evidence indicating that the localization error of a robot guided by this principle is bound. The experiments demonstratethat the method can cope with variable illumination, lighting deficiency and both short- and long-term environment changes. This makes the method especially suitable for deployment in scenarios which require long-term autonomous operation
Název v anglickém jazyce
Monocular Navigation for Long-Term Autonomy
Popis výsledku anglicky
We present a reliable and robust monocular navigation system for an autonomous vehicle.The proposed method is computationally efficient, needs off-the-shelf equipment only and does not require any additional infrastructure like radio beacons or GPS. Contrary to traditional localization algorithms, which use advanced mathematical methods to determine vehicle position, our method uses a more practical approach. In our case, an image-feature-based monocular vision technique determines only the heading of the vehicle while the vehicle's odometry is used to estimate the distance traveled. We present a mathematical proof and experimental evidence indicating that the localization error of a robot guided by this principle is bound. The experiments demonstratethat the method can cope with variable illumination, lighting deficiency and both short- and long-term environment changes. This makes the method especially suitable for deployment in scenarios which require long-term autonomous operation
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7AMB12AR022" target="_blank" >7AMB12AR022: Kognitivní autonomní roboty II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Conference on Advanced Robotics 2013
ISBN
978-1-4799-2722-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Montevideo
Datum konání akce
25. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—