Simulating the Power System Dynamics and Energy Consumption in a Hydrogen Bus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00317265" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00317265 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EEEIC.2013.6549594" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EEEIC.2013.6549594</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EEEIC.2013.6549594" target="_blank" >10.1109/EEEIC.2013.6549594</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulating the Power System Dynamics and Energy Consumption in a Hydrogen Bus
Popis výsledku v původním jazyce
Development of hybrid vehicles is one of the key areas in the field of electric vehicle transport, hydrogen fuel cell based vehicle is one among them. The paper will examine a simplified model developed for the operation of the bus with respect to the system dynamics and energy consumption. For understanding the system and developing a model the TriHyBus was chosen. This bus is a part of the H2Bus Project that was co-financed by the ERDF (European Regional Development Fund) and the CR budget by Ministry of Transport (MDCR) from the chapter of the energy savings and use of alternative fuels in the transport sector. Finally, this paper will compare the simulated results obtained with an existing bus which runs on diesel fuel and provide a general roadmap for the hydrogen bus to be successful.
Název v anglickém jazyce
Simulating the Power System Dynamics and Energy Consumption in a Hydrogen Bus
Popis výsledku anglicky
Development of hybrid vehicles is one of the key areas in the field of electric vehicle transport, hydrogen fuel cell based vehicle is one among them. The paper will examine a simplified model developed for the operation of the bus with respect to the system dynamics and energy consumption. For understanding the system and developing a model the TriHyBus was chosen. This bus is a part of the H2Bus Project that was co-financed by the ERDF (European Regional Development Fund) and the CR budget by Ministry of Transport (MDCR) from the chapter of the energy savings and use of alternative fuels in the transport sector. Finally, this paper will compare the simulated results obtained with an existing bus which runs on diesel fuel and provide a general roadmap for the hydrogen bus to be successful.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20704 - Energy and fuels
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
12th International Conference on Environment and Electrical Engineering
ISBN
978-1-4673-3060-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
82-88
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Warsaw
Místo konání akce
Wroclaw
Datum konání akce
5. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000395539900015