Centralized Diagnostics of Ignition System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00209052" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00209052 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.eejournal.ktu.lt/index.php/elt/article/view/5666/4320" target="_blank" >http://www.eejournal.ktu.lt/index.php/elt/article/view/5666/4320</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5755/j01.eee.20.10.5666" target="_blank" >10.5755/j01.eee.20.10.5666</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Centralized Diagnostics of Ignition System
Popis výsledku v původním jazyce
Current trends in the passenger car industry are focused on reduction of manufacturing costs and thus increasing competitiveness on the automotive market. This paper introduces a new approach to vehicle diagnostics, promising direct cost reduction of in-vehicle diagnostic subsystems. The new approach provides for an easy transition from currently used concept of decentralized diagnostic probes to a centralized concept, based on (in an ideal case) a single diagnostic probe. This concept is demonstrated in a case study, which is focused on vehicle ignition system diagnostics. Diagnostic signatures are measured in vehicle supply network, and classified using additional information acquired from internal vehicle communication network. Case study results are presented including the discussion of advantages and limits of the centralized diagnostics concept.
Název v anglickém jazyce
Centralized Diagnostics of Ignition System
Popis výsledku anglicky
Current trends in the passenger car industry are focused on reduction of manufacturing costs and thus increasing competitiveness on the automotive market. This paper introduces a new approach to vehicle diagnostics, promising direct cost reduction of in-vehicle diagnostic subsystems. The new approach provides for an easy transition from currently used concept of decentralized diagnostic probes to a centralized concept, based on (in an ideal case) a single diagnostic probe. This concept is demonstrated in a case study, which is focused on vehicle ignition system diagnostics. Diagnostic signatures are measured in vehicle supply network, and classified using additional information acquired from internal vehicle communication network. Case study results are presented including the discussion of advantages and limits of the centralized diagnostics concept.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elektronika ir Elektrotechnika
ISSN
1392-1215
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
23-34
Kód UT WoS článku
000346486700005
EID výsledku v databázi Scopus
—