Centralized Vehicle Diagnostics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00207088" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00207088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IDAACS.2013.6662705" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IDAACS.2013.6662705</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IDAACS.2013.6662705" target="_blank" >10.1109/IDAACS.2013.6662705</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Centralized Vehicle Diagnostics
Popis výsledku v původním jazyce
Current trends in passenger car industry are focused on ceaseless reduction of production costs and thus on more competitive production on an automotive market. This paper describes a new diagnostics method promising direct costs reduction of in-vehiclediagnostics subsystems. The method provides for an easy transition from current decentralized concept of diagnostic obes for particular elements of electric and electronic equipment to a centralized concept based on (in an ideal case) a single measuringprobe. Case study on the vehicle ignition system is presented, demonstrating the method principle, advantages and limits. Diagnostic method is based on localization and identification of fault signatures in vehicle power supply network using a template matching algorithm.
Název v anglickém jazyce
Centralized Vehicle Diagnostics
Popis výsledku anglicky
Current trends in passenger car industry are focused on ceaseless reduction of production costs and thus on more competitive production on an automotive market. This paper describes a new diagnostics method promising direct costs reduction of in-vehiclediagnostics subsystems. The method provides for an easy transition from current decentralized concept of diagnostic obes for particular elements of electric and electronic equipment to a centralized concept based on (in an ideal case) a single measuringprobe. Case study on the vehicle ignition system is presented, demonstrating the method principle, advantages and limits. Diagnostic method is based on localization and identification of fault signatures in vehicle power supply network using a template matching algorithm.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IDAACS 2013 - Proceedings of the 2013 IEEE 7th International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems
ISBN
978-1-4799-1426-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
353-357
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Berlin
Datum konání akce
12. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—