Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model of Electromechanical Valve in the Anti-lock Braking System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00180472" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00180472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model of Electromechanical Valve in the Anti-lock Braking System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current trends in vehicle diagnostics tend to decrease production costs, whereas the same or even higher user safety and comfort level has to be assured. One option is using the centralized diagnostics, which doesn´t increase the production costs andstill gives precision to the detection of an actual fault. The centralized diagnostics is an alternative to the today online diagnostic solutions. It is based on diagnostic models of every single part of the vehicle in which a properly as well as a faulty behaviour can be simulated. In this paper, the electromechanical valve of anti-lock braking system is described and modelled in detail. In order to proceed with the centralized diagnose of the anti-lock braking system of the vehicle, good understanding of the anti-lock braking system valve is necessary. A physical analysis, mathematical description and a general model of the valve was carried out.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of Electromechanical Valve in the Anti-lock Braking System

  • Popis výsledku anglicky

    The current trends in vehicle diagnostics tend to decrease production costs, whereas the same or even higher user safety and comfort level has to be assured. One option is using the centralized diagnostics, which doesn´t increase the production costs andstill gives precision to the detection of an actual fault. The centralized diagnostics is an alternative to the today online diagnostic solutions. It is based on diagnostic models of every single part of the vehicle in which a properly as well as a faulty behaviour can be simulated. In this paper, the electromechanical valve of anti-lock braking system is described and modelled in detail. In order to proceed with the centralized diagnose of the anti-lock braking system of the vehicle, good understanding of the anti-lock braking system valve is necessary. A physical analysis, mathematical description and a general model of the valve was carried out.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Measurement 2011 - 8th International Conference on Measurement (Proceedings)

  • ISBN

    978-80-969672-4-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    249-252

  • Název nakladatele

    Institute of Measurement Science

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    27. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku