FlexRay Modelling and Application
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00195194" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00195194 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
FlexRay Modelling and Application
Popis výsledku v původním jazyce
FlexRay is an incoming standard of automotive distributed system intended for safety critical applications like x-by-wire. The first part of the chapter provides an introduction to the FlexRay standard, presents an analytic model of FlexRay Synchronization Mechanism, validation of this model and offers its usage for measurement of parameters of synchronization mechanism in real FlexRay networks. The second part of the chapter presents a case study of FlexRay application in a distributed implementation of ABS (Anti-lock Braking System) in vehicle. The anti-lock braking system is nowadays a part of almost every vehicle. In order to work properly, the anti-lock braking system needs to have actual information about the rotation of every wheel. Currently, the information about the frequency of wheel rotation is being transmitted via the current loop. This paper describes a method, where the information from the rotation sensors of the wheels is transmitted into the control unit through the
Název v anglickém jazyce
FlexRay Modelling and Application
Popis výsledku anglicky
FlexRay is an incoming standard of automotive distributed system intended for safety critical applications like x-by-wire. The first part of the chapter provides an introduction to the FlexRay standard, presents an analytic model of FlexRay Synchronization Mechanism, validation of this model and offers its usage for measurement of parameters of synchronization mechanism in real FlexRay networks. The second part of the chapter presents a case study of FlexRay application in a distributed implementation of ABS (Anti-lock Braking System) in vehicle. The anti-lock braking system is nowadays a part of almost every vehicle. In order to work properly, the anti-lock braking system needs to have actual information about the rotation of every wheel. Currently, the information about the frequency of wheel rotation is being transmitted via the current loop. This paper describes a method, where the information from the rotation sensors of the wheels is transmitted into the control unit through the
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Advanced Distributed Measuring Systems - Exhibits of Application
ISBN
978-87-92329-72-1
Počet stran výsledku
42
Strana od-do
121-162
Počet stran knihy
245
Název nakladatele
River Publishers
Místo vydání
Aalborg
Kód UT WoS kapitoly
—