Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Anti-lock Braking System by FlexRay

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181269" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181269 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Anti-lock Braking System by FlexRay

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The anti-lock braking system is nowadays a part of almost every vehicle. This system increases safety of the people sitting in the vehicle at the moment of stopping on a slippery or unstable road surface. The point is to assure a good controllability ofthe vehicle even when the wheels are in skid. In order to work properly, the anti-lock braking system needs to have actual information about the rotation of every single wheel. The most important attribute of the dedicated channel is sufficient speed ofthe information transfer. Currently, the information about the frequency of wheel rotation is being transmitted via the current loop. This solution needs a lot of wiring, which means increased manufacturing costs. This paper describes a method, where theinformation from the rotation sensors of the wheels is transmitted into the control unit through the FlexRay bus. ...

  • Název v anglickém jazyce

    Anti-lock Braking System by FlexRay

  • Popis výsledku anglicky

    The anti-lock braking system is nowadays a part of almost every vehicle. This system increases safety of the people sitting in the vehicle at the moment of stopping on a slippery or unstable road surface. The point is to assure a good controllability ofthe vehicle even when the wheels are in skid. In order to work properly, the anti-lock braking system needs to have actual information about the rotation of every single wheel. The most important attribute of the dedicated channel is sufficient speed ofthe information transfer. Currently, the information about the frequency of wheel rotation is being transmitted via the current loop. This solution needs a lot of wiring, which means increased manufacturing costs. This paper describes a method, where theinformation from the rotation sensors of the wheels is transmitted into the control unit through the FlexRay bus. ...

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Electronic Devices and Systems, IMAPS CS International Conference 2011 Proceedings

  • ISBN

    978-80-214-4303-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    147-152

  • Název nakladatele

    VUT v Brně, FEKT

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    22. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku