Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Anti-Lock Braking System Based on FlexRay Protocol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00182417" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00182417 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IDAACS.2011.6072757" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IDAACS.2011.6072757</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IDAACS.2011.6072757" target="_blank" >10.1109/IDAACS.2011.6072757</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Anti-Lock Braking System Based on FlexRay Protocol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The anti-lock braking system is nowadays a part of almost every vehicle. This system increases safety of the people sitting in the vehicle at the moment of stopping on a slippery or unstable road surface. The point is to assure a good controllability ofthe vehicle even if the wheels are in slip. In order to work properly, the antilock braking system needs to have actual information about the rotation of every single wheel. And the up-to-dateness and certainty of an accurate information is the primary criterion of an appropriate performance. Currently, the information about the frequency of wheel rotation is being transmitted via the current loop. This solution needs a lot of wiring, which means increased purchase costs. This paper describes a method,where the information from the rotation sensors of the wheels are transmitted into the control unit through the FlexRay bus. Additional wireless acceleration sensors located on the wheel are used to improve the ABS performance.

  • Název v anglickém jazyce

    Anti-Lock Braking System Based on FlexRay Protocol

  • Popis výsledku anglicky

    The anti-lock braking system is nowadays a part of almost every vehicle. This system increases safety of the people sitting in the vehicle at the moment of stopping on a slippery or unstable road surface. The point is to assure a good controllability ofthe vehicle even if the wheels are in slip. In order to work properly, the antilock braking system needs to have actual information about the rotation of every single wheel. And the up-to-dateness and certainty of an accurate information is the primary criterion of an appropriate performance. Currently, the information about the frequency of wheel rotation is being transmitted via the current loop. This solution needs a lot of wiring, which means increased purchase costs. This paper describes a method,where the information from the rotation sensors of the wheels are transmitted into the control unit through the FlexRay bus. Additional wireless acceleration sensors located on the wheel are used to improve the ABS performance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems (IDAACS)

  • ISBN

    978-1-4577-1423-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    283-286

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    15. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku