Anti-Lock Braking System Based on FlexRay Protocol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00182417" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00182417 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IDAACS.2011.6072757" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/IDAACS.2011.6072757</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IDAACS.2011.6072757" target="_blank" >10.1109/IDAACS.2011.6072757</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Anti-Lock Braking System Based on FlexRay Protocol
Popis výsledku v původním jazyce
The anti-lock braking system is nowadays a part of almost every vehicle. This system increases safety of the people sitting in the vehicle at the moment of stopping on a slippery or unstable road surface. The point is to assure a good controllability ofthe vehicle even if the wheels are in slip. In order to work properly, the antilock braking system needs to have actual information about the rotation of every single wheel. And the up-to-dateness and certainty of an accurate information is the primary criterion of an appropriate performance. Currently, the information about the frequency of wheel rotation is being transmitted via the current loop. This solution needs a lot of wiring, which means increased purchase costs. This paper describes a method,where the information from the rotation sensors of the wheels are transmitted into the control unit through the FlexRay bus. Additional wireless acceleration sensors located on the wheel are used to improve the ABS performance.
Název v anglickém jazyce
Anti-Lock Braking System Based on FlexRay Protocol
Popis výsledku anglicky
The anti-lock braking system is nowadays a part of almost every vehicle. This system increases safety of the people sitting in the vehicle at the moment of stopping on a slippery or unstable road surface. The point is to assure a good controllability ofthe vehicle even if the wheels are in slip. In order to work properly, the antilock braking system needs to have actual information about the rotation of every single wheel. And the up-to-dateness and certainty of an accurate information is the primary criterion of an appropriate performance. Currently, the information about the frequency of wheel rotation is being transmitted via the current loop. This solution needs a lot of wiring, which means increased purchase costs. This paper describes a method,where the information from the rotation sensors of the wheels are transmitted into the control unit through the FlexRay bus. Additional wireless acceleration sensors located on the wheel are used to improve the ABS performance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems (IDAACS)
ISBN
978-1-4577-1423-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
283-286
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
15. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—